torsdag den 14. april 2022

PÅSKEFROKOST PÅ KRUSET I HOLSTEBRO

Da jeg i Marts tog til Fadølsfest på Kruset i Holstebro, tilmeldte jeg mig Påskefrokosten.

I går Skærtorsdag skulle det foregå fra kl.12, så jeg skulle af sted med toget kl.11.

Så kunne jeg sidde i baren og varme op med et par kolde øl, priserne er ikke urimelige, kun 15 kr. koster en almindelig øl.

Kruset kan tilbyde andet end de sædvanlige Tuborg og Carlsberg, så kan man lige så godt vælge en af de rigtige gode, den gode gamle Århus bajer, TOP.

Kl.12:30 kunne vi sætte os til bords, og vi gav udtryk for vi var glade for, at en Påskefrokost netop foregår ved frokosttid og ikke først om aftenen.

Det var en virkelig lækker buffet fra Slagter Lange, værtshuset gav en omgang snaps og Tuborg Påskebryg.

Og da vi havde slået mave, var der skam også en dessert buffet.

Alt det fik vi og livemusik til kun 175 kr., sidste år var hele Danmark lukket ned i Påsken, hvor man blev nød til at sidde mutters alene med sin frokost. Hvor var det dejligt, man i år kunne få lov at tage ud og nyde en Påskefrokost i selskab med andre, det gør hele arrangementet noget mere muntert. Man må ønske at også til næste år, kan tage ud og få en Påskefest sammen.

Kl.15 skulle der være livemusik, det var Hoe som kom og optrådte.

Skægt nok kunne han genkende mig, jeg husker skam også Hoe fra dengang han optrådte sammen med sin kollega, hvor de kaldte sig " Hawkeye & Hoe" .

Det var helt tilbage til dengang vi i Struer havde 2 Engelske Pubber, først Burks Pub, og da den lukkede, kom John Bull til byen. Så har jeg oplevet dem til Karup Å marked, et par gange.

Åbenbart er Hoe nu gået solo, hvilket absolut ikke gør ham kedelig. Tværtimod kan han stadig imponere og skabe en fest, så får vi også de sange og melodier vi har hørt før med: Tørfisk og De Gyldne Løver, dog får vi her, sangene i originale versioner.

Jeg spurgte Hoe om han kan Banjoduel solo ? Det kunne han, desværre glemte jeg at spørge efter Jens Hansens Bondegård . Den sang må jeg huske at bestille næstegang, jeg skal opleve Hoe.

For Hawkeye & Hoe's version af Jens Hansens Bondegård, er forrygende morsom. Der får de hele teltet på Karup Marked, til at synge med og bryde ud i grin.

Nogle gange skal jeg blot lytte til det pift når en bajer åbnes, så er jeg fuld. Andre dage kan jeg tømme et helt bryggeri og kun føle mig lettere beruset. En af disse dage havde jeg i går, så da klokken slog 19, kunne jeg lige så godt, tage Fadølsfesten med, nu man var kommet ud.

Men så var det også på tide at komme op til banegården og komme med toget til Struer. I Struer var jeg forbi Centerpubben og få en god nat bajer, og så få ringet til

Hot Taxa , for nu trængte jeg til at komme hjem, og se dyner.