lørdag den 2. april 2022

BILMESSE & BRUGT MARKED

 

Da jeg for et par mdr. siden så annoncen på Facebook, om Bilmesse & Brugt marked i Messecenter C i Fredericia, forudså jeg, at der helt sikkert ville falde sne. Og jeg fik da næsten ret, Vejrudsigten på TV-2, lovede i ugens løb vinterligt vejr i netop denne weekend.

Da tænkte jeg, at så vil jeg ikke til at køre til Fredericia i bil, for skulle der falde sne eller vejene er glatte, bliver det en lang tur på sommerdæk.


Jeg var inde at tjekke Rejseplanen, og ku se, jeg kunne køre med Arriva, endda på One Day billet til Vejle, derfra videre med DSB til Fredericia på mit Rejsekort. Fint ! Så var den tur planlagt.


På Vejle Station bor min Favorit bager: Lagkagehuset. 

Derfor tog jeg med toget kl. 6 i morges, ankom til Vejle ved 8 tiden. Og kunne så sætte mig til rette i Lagkagehuset, og nyde en morgenkomplet. 


Så videre med DSB til Fredericia banegård, og derfra med Taxa ud til Messecenter C. 


At gå rundt på Bilmesse & Brugt Marked, er en stor oplevelse. Hold op alle de sjove ting og sager man kunne købe, hvis blot man havde råd.


Der er boder med alt fra porcelænsfigurer til modelbiler, tøj, 



skilte, nøgleringe, reservedele. 


Og man kan købe en bil, man kunne køre hjem i, allerede i dag.

Eller hvad med en knallert ?


Det mest fornuftige er at tage rundt på denne messe alene, for er man sammen med nogle, ender det galt.

Man aftaler at følges ad, men hvis jeg så stopper op for at kigge på noget der ikke interessere de andre, kommer man enten væk fra hinanden, eller også står de og siger " Det har vi ikke tid til at kigge på, vi skal videre", så kan man hurtigt blive sur på hinanden. Og når man skal have noget at spise, kan det også fører til en diskussion.

Både i pølseboden var der en kø så lang, det samme i burgerboden. Hvor det kom helt bag på dem, at så mange ville spise burgere, så der var hurtigt udsolgt.

Så jeg gik ovenpå til Restauranten, her købte jeg 2 gode stykker smørrebrød og et stykke med lunt, og en fadøl. 


Her kunne jeg sætte mig ved et bord, og nyde min frokost i fred og ro.

Det er rart at være af sted alene, så kan man give sig god tid til at kigge på det man gerne vil se, spise hvor og når man har lyst, og tage hjem igen, når man har fået styret sin lyst. 


Nu havde jeg fået set det jeg kom efter, og havde alligevel ikke råd til at købe noget. 

Det var på tide at finde hjem igen, få ringet efter en Taxa op til banegården, og med DSB til Vejle.

I Vejle var det meningen jeg ville ind på Lagkagehuset igen, for de har sådan nogle store lækre gule flødeboller. Jeg gik og tænkte på, at sådan en flødebolle ville jeg have med hjem til min aftenskaffe, nu der er en James Bond film i fjernsynet.

Men da DSB ankom til Vejle, stod Arriva toget klar, kun 5 minutter til afgang. Jeg kiggede på Rejseplanen, om jeg så kunne tage det næste tog ? Jo, men det gik først om 2 timer.

Så jeg skulle altså stå på Vejle station i 2 timer, på grund af en gul Flødebolle. . . .



Så vigtig syntes jeg ikke den flødebolle var, så jeg tog altså hjem uden.

Men jeg har da Gudskelov snaps hjemme, så til James Bond filmen i aften, åbner jeg Lasses Lufthavn, og nyder et par iskolde Flyversjusser. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar