søndag den 29. marts 2020

I MORGEN TAGER JEG PÅ ARBEJDE IGEN

Jeg har haft 2 sygedage herhjemme, grundet jeg pludselig mistede luften i mine lunger mens jeg var på arbejde.
Som I kan læse i mit forrige indlæg her i Rygerkupeen, kontaktede jeg min læge om problemet, som ikke ville se mig grundet Corona krisen. Men som foreslog jeg tog to sygedage herhjemme Torsdag og Fredag, og så tager på arbejde igen på Mandag. Hvis jeg så atter mister luften, så må jeg op til lægen, så hun kan bedømme hvad der er galt. 

Selv er jeg ikke i tvivl om, at det ikke er Corona, og det er min læge også. Ellers havde det set langt værre ud, så havde jeg nok lagt på sygehuset nu. 

Jeg har selv gået og regnet lidt på, hvad årsagen så kan være. Min nye Astma medicin den røde , skal jeg kun tage 1 gang daglig. Det er rart og den medicin er ret så effektiv, jeg kan dog mærke når virkningen begynder at aftage. 
Måske er det blot det der er problemet, så nu vil jeg prøve at tage Astma medicinen før jeg tager på arbejde, i stedet for at vente til jeg kommer hjem. 

Om jeg har hygget mig, nej ikke rigtigt ! For det er sgu aldrig morsom at være sygemeldt, det giver nogle begrænsninger. 

Og det får mig til at spekulere over den Corona krise vi befinder os i, tænk om det var sket i 70'erne ?
Dengang hvor vi kun havde 1 fucking Tv-kanal DR 1, og 3 radiokanaler P1 P2 P3, og videomaskinerne var endnu ikke opfundet, og heller intet internet. 
Hvordan Fanden ville vi mon have klaret krisen dengang ?

Nu om stunder har vi alle de TV-kanaler og radiokanaler vi kan ønske os, og når nu vi ikke må mødes, jamen så har vi Facebook og Twitter og andre sociale medier. Så selv om vi nok i disse stunder føler os alene, er vi aldrig rigtig ensom.
Og selv om det er kedeligt at skulle være derhjemme, keder man sig ikke rigtigt, man kan altid finde et eller andet at se i fjernsynet. 

I disse tider hvor man ikke må gå ud og spise, og man ikke lige gider det man har i fryseren når det er weekend, er der en anden mulighed Take-Away.

I Fredags prøvede jeg ovre fra Mike's Dinner i Bredgadecentret, de bringer ud, kun hvis man bestiller for over 100 kr.
Jeg prøvede deres BBQ ben, de var her præcis til aftalt tid. Og det var virkelig nogle gode ben, pommes fritter, og helt frisk salat. 
I går Lørdag var det så fra Struer Smørrebrød, her var det Dagens Ret som i går var: Dansk Bøf med bløde løg.
Det kørte jeg selv hen for at hente. 

Og så nyder jeg at tage ud og gå en tur, og det kan jeg virkelig mærke i min krop, at det er lige hvad man trænger til. Det er sundt at komme ud og få sig rørt, og når man kommer hjem igen, har man det rart i kroppen.
I hverdagene er der ikke rigtig tid til en lang gå tur, det bliver i weekenderne jeg vil tage på nogle gode lange traveture, rundt i Struer. 

Jeg er bare spændt på hvor længe denne Corona krise vil vare, som den udvikler sig rundt om i Verden, tror jeg ikke Verden åbner op igen lige om lidt. Desværre tror jeg vi kommer til at vente til Foråret 2021, før vi bliver rigtig frie igen. 
Og så hører man denne frygtelige Dommedagsprofeti om at Corona krisen kan opstå på ny om 3 år. Grundet i mange Asiatiske lande, har disse markeder med truede dyrearter, som man mener er der Corona krisen stammer fra. 
Disse markeder er man tvunget til øjeblikkelig at få stoppet, vi må dog aldrig komme farende med had mod alle disse mennesker. Vi må med rettidig omhu finde måden at få alle de Asiatiske lande i snak.
Hele Verdens politikere må have et alvorligt møde med politikerne fra de Asiatiske lande, men vi må også på det menneskelige plan komme befolkningen i disse lande i møde i øjenhøjde, hvor vi alle sammen kan blive enige om vi ikke vil have en ny Corona krise om 3 år, ja helst aldrig mere.
Så disse dyremarkeder skal vi omgående have stoppet. 
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar