søndag den 18. februar 2018

FIK TØMT BOXEN I HOLSTEBRO.

Den første weekend i næste måned, er der så gået ½ år siden jeg lejede en box i Holstebro til min arv. 

Men lige netop i den weekend, er jeg fuldt optaget af andre begivenheder. Så jeg valgte at få Boxen tømt i formiddags. 

I Box 2 var der sådan set kun affald tilbage, så der skulle ikke tages specielt hensyn til tingene. Det blev bare presset ind i min lille gule bil, og kørt til Genbrug i Struer. 

Nu mangler jeg blot at få kontaktet ejeren af Box 2, så jeg kan få afleveret nøglekortet.

Den sidste ting der var tilbage, at få med hjem er stamtræet.
Slægtsbogen er min fars familie, den blev lavet tilbage i slutningen af 70'erne. Bogen bliver helt sikkert interessant at kigge i, men den er jo ikke opdateret, og tror heller ikke at den bliver det.
Alle tanter og onkler på min fars side er for længst døde, og de fætre og kusiner jeg måtte have, har jeg ikke haft kontakt med siden min far døde i 1993.

Jeg har nogle gang luftet ideen om, også at få lavet en Slægtsbog over min mors familie. Men den ide er aldrig faldet i god jord, hvor folk nævner at det jo ikke er billigt at få lavet sådan en bog, og det koster hver gang bogen skal opdateres. Og det kan der selvfølgelig være noget om, og nu er de så heller ikke min biologiske familie, hverken på min mors side eller på min fars side. Så jo, det er en ide der droppes. 

Men nu hvor boksen er tømt, er alt vedrørende min mors død og bisættelse ude af verden. Alle regninger er betalt, jeg har fået udbetalt arven.
Alt er afsluttet og på plads, så nu kan jeg omsider komme videre i livet.
For nogle lyder det måske sært, men faktisk savner jeg heller ikke længere min mor. Mit liv er blevet nemmere, jeg skal ikke mere have hende med ud at handle ind, og stå og vente på hun bliver færdig, og jeg skal heller ikke længere have hende med ned til Cafe Larsen om fredagen, for at spise flæskesteg.
Nu kan jeg i stedet bruge min fredag på hygge med vennerne, i stedet for pligten med at køre med min mor.

Nu er jeg alene i Verden, men ikke ensom. Jeg er omgivet af mennesker, gode venner og bekendte der gør mit liv sjov og værd at leve. Så jeg vil tillade mig at nyde mit frie festlige singleliv. 

Da jeg var færdig med at tømme boksen i Holstebro, kunne jeg nå til Sprit Banko på Skipperkroen i Struer.
Åh hvor er sådan en søndag eftermiddag på mit stamværtshus til Sprit Banko, i selskab med gode mennesker, bare så hyggelig. 

Og i dag var heldet med mig, jeg vandt 6 øl-kort. 😊






Ingen kommentarer:

Send en kommentar