lørdag den 11. februar 2017

MIN MOR ER NU FLYTTET

Nu er min mor flyttet over i en midlertidig lejlighed, der skal hun bo imens hendes egen lejlighed bliver renoveret.
Boligselskabet betalte for flyttemænd, alligevel var der nogle ting vi selv skulle tage os af, det har jeg brugt de sidste tre dage på.

Dengang jeg var færdig uddannet tarmrenser fik jeg denne figur i gave, af mine kollegaer.
Det var helt tilbage i 1982, og var spændt på hvad pakken mon indeholdt. Men da jeg så denne skide kat oven i købet i porcelæn, må jeg tilstå, at da stod jeg med det samme ansigtsudtryk som når man kun har fået bløde pakker i Julegave.
Så dyret røg hjem til mine forældre, der kunne det stå gemt i et skab.
Men da jeg fik ryddet min mors lejlighed, syntes jeg det var på tide figuren kom med hjem til mig. Nu står den midt på mit glasbord og jeg syntes faktisk, at den pynter.
Den Satans Kat.

Det var onsdag d.1. Februar min mor flyttede over i den midlertidige lejlighed, hvor jeg måtte have fat i Bremdal Radio, så hun kunne få sat gang i sit fjernsyn igen.
Det står langt værre til med telefonen, allerede om onsdagen ringede jeg til TDC der kunne oplyse mig om hun ikke længere er kunde hos dem, men er flyttet til et andet teleselskab de ikke kender. Hun kunne sagtens blive flyttet tilbage til TDC, det vil kræve hendes personnummer og så ville der gå 30 dage før telefonen bliver genåbnet.
Min mor er senil så hende får jeg ikke så mange oplysninger ud af, heldigvis har vi samme bank og bankrådgiver, hun kunne oplyse mig om, at min mor er kunde hos DLG.
Dem ringede jeg til torsdag eftermiddag, der var over en times ventetid på at komme til at tale med en kunderådgiver, det gad jeg ikke vente på.

Så ringede jeg til DLG fredag morgen da jeg skulle med toget til København, kl. 8 om morgen da de lige havde åbnet deres telefoner, der kom jeg til lige med det samme.
Jeg forklarede kunderådgiveren situationen, og han ville gerne åbne hendes telefon igen. Men det vil koste 500 kr., de kunne dog også åbne telefonen gratis, det vil kræve hun er bundet det næste halve år. Jeg tænkte at de jo nok åbner hendes telefon straks, så det er da bare det vi gør.

Men hendes telefon blev ikke åbnet, viceværten som for øvrigt har været til STOR hjælp, ringede også til DLG og sagde, at nu må de til at tage sig sammen. Men intet er sket.

Ude på mit arbejde, kan jeg ikke få lov at gå ud og ringe kl.8, men må vente til jeg får pause, og der er det for sent så er der over 45 minutters ventetid, og når jeg kommer hjem fra arbejde, der ventetiden på mere end en time.
Det er jo helt sikkert det de ved i sådan et telefon selskab, de ved godt folk ikke har tålmodighed til at sidde over en time for at komme igennem.
Så om ½ år kan jeg så kontakte TDC og få hende flyttet derover, hvor der så går yderligere 30 dage før telefonen bliver åbnet.
Så min mor kan altså risikere at skulle stå uden telefon i 7 måneder.
Hendes familie kan ikke komme i kontakt med hende, og hun kan heller ikke ringe og sludre med dem. Det værste er dog hjemmehjælpen, der så har mit tlf.nr., så hun ringer til mig når hun skal have en aftale med min mor.

Hende hjemmehjælperen er også til stor hjælp. Min mor er 87 år, senil og dårligt gående.
Så hjemmehjælperen og jeg, er helt enige om min mor ikke skal tilbage til sin gamle lejlighed men i stedet flyttes i en ældrebolig tæt ved jorden. Og hjemmehjælperen vil meget gerne hjælpe mig med at få det sat i værk, så min mor kan blive flyttet inden for en overskuelig fremtid.

Jeg har kontaktet min mors familie som også er klar til at støtte mig i denne sag, og i Marts skal vi besøge familien og have en samtale om tingene.
Denne samtale er jeg også meget interesseret i, ikke mindst om alle min mors ting.

Landet ligger sådan at hendes familie er nogle mennesker, som jeg ikke er i biologisk familie med, ikke engang min mor, jeg er kun adoptivbarn.
Så den dag min mor flytter i ældrebolig, er der ikke plads til alle hendes ting, så hvad skal der ske med det ? Og ikke mindst den dag hun ikke længere er her, hvad så ?

Jeg har forlænge siden talt med min mor om, at den dag hun ikke længere er her er de eneste ting jeg vil beholde, Julepynten og fotoalbummene. Alle de andre ting ryger på loppemarkedet, jamen jeg bor i en to værelses og har ikke plads, og har heller ingen interesse i de gamle ting.
Der til sagde min mor, at hun jo ikke kan tage det med sig, og er ligeglad med hvad jeg gør med det, når hun ikke længere er her.
Det kan godt være hendes biologiske familie, er interesseret i at arve nogle af hendes ting, og det vil jeg slet ikke stille mig på bagbenene for.

Så der er mange emner på tavlen, vi skal have talt om.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar