søndag den 20. november 2016

VERAS VINTERVEN KOM IKKE.

Da jeg i min sommerferie var et smut på Skipperkroen i Struer, fik jeg at vide jeg skulle sætte et kryds i min kalender; Lørdag d.19. November. For der kommer Peter West og optræder på kroen, når man ser ham i "Sommersang i Mariehaven" på TV- Charlie, får man lige en enkelt sang eller to, så det har længe været mit ønske at opleve en hel aften med Peter West.
Jeg noterede det i min kalender, og fik så at vide på jobbet, at Personaleforeningen Hønsegården afholder Julefrokost d.19. November, og det er GRATIS at deltage. Det sagde jeg nej til, i år kan jeg ikke deltage i Julefrokosten, for jeg skal opleve Veras Vinterven på Skipperkroen.
Men for et par dage siden fik jeg meddelelsen om at Peter West alligevel ikke kommer og optræder på Skipperkroen, desværre fik jeg det at vide for sent til jeg kunne nå at tilmelde mig Julefrokosten.

Lad mig sige det således; Far er ikke sur, far er blot en lille smule skuffet.
Så til næste år ligger det helt fast, at der tager jeg med til Hønsegårdens Julefrokost.

Jeg har så læst at Peter West kommer og optræder i Holstebro d.2.December med Julesange, en hel aften med lutter af Julesange, arh, så skal man da vist have drukket en hel flaske rom.

Jeg skulle finde på noget andet i går.

Jeg har set TV reklamen, at Knorr ønsker at alle skal kunne lave en Indian Tikka Masala. Det kan man bare ikke i Struer, jeg har ledt i alle byens butikker, de har alle andre Knorr produkter, men ikke skyggen af den fra TV reklamen.
Men for et par dage siden var jeg en tur i Bilka i Holstebro, og der har de en hel hylde med flere af de nemme Knorr retter.

Så nu skulle det prøves.

Der står på æsken man skal bruge kyllingekød, men da jeg ofte har været ude for at kyllingekød har en sur eftersmag, bruger jeg i stedet øffebasser. Skinkekød skåret i tern, der går man aldrig fejl af smagen.

I TV reklamen siger de man skal tage et billede af det færdige produkt, det får I her.

Måske ser det ikke helt så pænt ud som i fjernsynet, men jeg kan da love jer det smager godt.
Dog er der en hage ! Har du tænkt dig at invitere en sød veninde på denne ret, bliver du nød til bagefter, at tage hende med ned i pølsevognen.
Der er kun lige mad nok til, at en enkelt person ikke dør af sult, men 2 personer når at blive brødflove inden aftnen er omme.

Efter at have spist tog jeg en tur på Skipperkroen, og på trods af der ikke var levende musik, blev det nu alligevel en hyggelig aften.

Og på tirsdag tager jeg på Skipperkroen igen, der servere de flæskesteg for kun 20 kr.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar