søndag den 13. november 2016

SHOPPING I TYSKLAND

I avisen havde jeg set at man kunne komme med bus på indkøbstur til Tyskland.

www.herning-turist.dk


Det er Herning Turist Fart der står for tilbuddet, og jeg fik ringet i ugens løb.

Så i går morges stod jeg op ved 5-tiden og fik mig gjort klar, og kl.8:20 kørte bussen fra Tegltorvet i Struer.

Vi blev kun 8 passagere, 2 fra Lemvig, mig fra Struer, 2 i Holstebro, og 3 i Brande.

Kaffemaskinen i bussen virkede ikke, så vi måtte lige med en tur omkring værkstedet. Det var godt nok en meget lille port han skulle ind ad, og tænkte arh ! Han blive vel holdende udenfor. Man fristes til at tro vores chauffør var gynækolog før han begyndte at køre bus, for han fik den både ind gennem porten, og også ud igen da kaffemaskinen var blevet ordnet.
Så kunne vi ellers komme af sted med frisk brygget kaffe på kanden, som vi bare kunne tage af.

Vi ankom til Fleggard i Aventoft ved 12-tiden, der fik vi udleveret en seddel på en gratis flaske vin. Jeg gav min seddel til en anden, da jeg har så meget vin herhjemme jeg aldrig får drukket.
Det var en dejlig dag vi var kommet på shopping, vi var kun os 8, og have 2 timer at handle i. Men også i butikken var der ganske få, så det var hurtigt at komme omkring, selv ved kassen var der ingen kø.
Det var meget lidt jeg fik købt, 6 tuber tandpasta, chokolade, pålægschokolade og Nutella. Jamen jeg gad ikke slæbe på mere end der kunne være i 2 poser.

Bagefter var jeg henne ved pølsevognen hos Calle, hvor jeg fik pølser i karrysovs. Lækkert !
De 2 timer var gået og vi skulle på farten igen, turen gik til Flensborg. Her havde vi 2 timers ophold, hvor vi kunne snuse rundt i gågaden.
Det blev også kun til snusen, for 2 timer er meget lidt tid til den lange gågade med de mange spændende butikker.

Men se nu lige hvad jeg fik øje på :
En F:R:I:E:N:D:S cafe i Flensborg mage til den i Aalborg, der ville jeg ind og spise, og fik en burger og en fadøl.
I øvrigt den eneste øl jeg fik på hele turen, mig og chaufføren var de to eneste herrer i bussen de andre var nogle ældre koner. Så der var ikke grundlag for en fest, og jeg havde min bil holdende på P-pladsen hjemme i Struer. Så det gav helt sig selv, at det blot var en hygge tur.

Nå men Friends i Flensborg er lige som Friends i Aalborg, bestemt ikke en skuffelse. Maden er veltilberedt og varm og øllene er kolde, så ingen grund til klage.

Jeg fandt en lille hyggelig chokoladebutik, hvor jeg købte denne æske og marcipanbrød.

Nu var de 2 timer gået, og vi sad atter i bussen. Turen gik direkte hjem, vi nåede hjem til at jeg kunne nå hjem og sætte kaffe over og være klar til at se Danish Music Award på TV-2.

Det var en alle tiders bustur, måske jeg vil nå en tur mere inden Juleaften.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar