søndag den 7. september 2014

BUBSI ER ÅBNET

Der var engang Bubsi lå midt i gågaden, og var byens samlingssted. Det var her man mødtes med vennerne fredag eftermiddag til en fyraftensøl og når der skulle festes og man ville ud at danse.
Ja selv Juleaften, når anden var ædt og gaverne pakket ud. Mødtes man bagefter med vennerne på Bubsi, for at ønske Glædelig Jul, og fortælle hvad man havde fået af Julegaver.

Jeg glemmer aldrig, dengang jeg fejrede min 30 års fødselsdag på Bubsi. Der inviterede jeg mine gæster på en simpel menu, frikadeller og ribenssteg med rugbrød til, og øl for resten af pengene. Og så lige et par flasker Rom og Vodka, og så var der fest, lige til Morgenhanen galede.
Men så kom den aften hvor Bubsi måtte lukke, det var trist.
Så havde vi kun værtshusene tilbage i Struer, så når man ville ud at danse måtte man til Holstebro.
Det var et værre bøvl når man ville hjem igen, og dansestederne lukkede kl.5. Så var der kun to muligheder for at komme hjem; stå på Holstebro banegård og vente på det første morgentog der først kørte efter 8 tiden, og så var hele den søndag ødelagt. Eller man kunne tage en taxa hjem til Struer, det kostede 400 kr.

Så det er dejligt Bubsi nu er åbnet igen. I nye lokaler men stadig med Pluto som DJ.
Jeg ønsker det må blive ligesom det var engang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar