torsdag den 26. december 2013

JULEAFTEN 2013

I år var jeg inviteret til Juleaften hos mine gode venner, Johnny og Hanne i Suldrup.
Undervejs gjorde jeg et stop hos Mc.Donalds, da jeg tænkte vi jo nok først kommer til bords efter kl.18.
Jeg ville nu hellere have haft en hotdog eller to, hvilket jeg tror mange mænd vil være enig med mig i, at hotdogs burde ophøjes til samme tradition Juleaften som Ris ala Mande.

Men de fleste mænd har konen siddende på passagersædet Juleaften, og hun vil aldrig tillade manden at spise hotdogs på en Juleaften.
Så for Julefredens skyld, holdes pølsevognen lukket.
Men hvorfor holder Mc.Donalds så åbent Juleaften ?
På grund af de skrigende unger på bagsædet, og for at farmand ikke skal få både konen og afkommet på nakken, sikres Julefreden med en pause hos Mc. Donalds . 

Det var en hyggelig Juleaften jeg var inviteret til, var der i selskab med Johnnys mor, og Hannes ex., hans nye kone, og Hannes tre sønner.
Og hvor var det skønt, at være gæst i et hjem hvor man føler sig velkommen, på en Juleaften.

Eftermiddagen hyggede vi os med Juleknas og pakkespil, og efter kl.18 kunne sætte os til bords.
Der var både and og flæskesteg, med al den gode tilbehør. Da vi havde spist kunne vi slå mave, imens der blev båret ud og sat i opvaskemaskinen.
Nu skulle vi danse om træet, mens vi lystigt sang med på alle sangene. Det er flere år siden jeg har været med til at synge Julesange, så det var faktisk hyggeligt at prøve igen.

Så skulle gaverne deles ud og pakkes op. Vi gav os god tid, så man kunne nå at se hinandens Julegaver.
Der var også et par Julegaver til mig, 3 par strømper, og denne pæne skjorte.
1.Juledag skulle jeg videre, på besøg hos mine venner i Skibsted.
Der var fødselsdag, og familien var inviteret til boller,lagkage og varm kakao.
Det blev en hyggelig eftermiddag, men jeg var ikke oplagt til at blive der til idag. Jeg trængte til at komme hjem igen, så vi blev enige om, at jeg kigger derop i januar.

Da jeg kom hjem, fik jeg alt mit Julepynt taget ned og lagt i skabet.
For nu er Julen forbi.

1 kommentar:

  1. Rigtig god bagjul
    Det lyder som en rigtig hyggelig juleaften du har haft
    Kæmpeknus Pia

    SvarSlet