mandag den 25. marts 2024

CENTER PUBBEN: FEST OM LØRDAGEN, SPRIT BANKO OM SØNDAGEN

 

 
Lørdag d.23. Marts, skulle der være stor fest på CENTER PUBBEN i Struer. Værtshuset kan nu fejre 2 års Jubilæum, og Kromutter kunne fejre sin 30 ÅRS FØDSELSDAGEN. Hun er ikke nogen Pebermø, så blev ikke blæst peber ud i rummet.

Jeg tog ned på CENTER PUBBEN kl.12, tænkte der jo nok vil dukke mange gæster op, i den anledning, så det var nok en god ide, at få sig sikret en god plads ved baren.


Så kunne jeg begynde dagen med en UNDERBERG, og en 


TUBORG PÅSKEBRYG. 

Det blev kun til en enkelt Underberg, til gengæld har jeg ikke tal på, hvor mange Påskebryg jeg nåede at drikke. 

Kl.14 skulle festen begynde, og nu var der fuldt hus på lille værtshus. Hvor er det glædeligt vi kan være samlet så mange en hel dag, og festen forløber uden folk farer i totterne på hinanden. Det var en fredelig og festlig Fødselsdagsfest , der blev fejret denne Lørdag. 


Der var mad, menuen var noget Oksekød, der var både til dem der vil have rødt kød, og til dem der vil have det gennemstegt. Jeg bryder mig ikke om en ko bløder på min tallerken, og stadig siger: Muuh ! Den skal være gennemstegt.


Til dessert var der KAGEMAND til KROMUTTER .


Og så skulle jeg smage de 2 nyheder; de har nu Fadøl og Vodka Abrikos drink fra HANCOCK. 

Livemusik nåede jeg ikke at opleve, der syntes jeg, at det var på tide at komme hjem og se dyner. 


SØNDAG ( i går ) Var det atter tid at indfinde sig på, CENTER PUBBEN. 

Til SPRIT BANKO, men først FÆLLES SPISNING.

Denne Søndag holdt vores Madmor fri, så det var Margit, som stod for Søndagens menu.


Og hun bød på en dejlig Søndags frokost, og til dessert 


CHOKOLADEKAGE. 

SPRIT BANKO fik en træls begyndelse for mig og mine 2 Banko veninder, der var sgu nogle der snuppede vores stambord. 

Så vi måtte tage et bord, nede bagved. Pigerne fandt slikket frem,


Bankoplader og hvad der ellers høre til, blev sirligt lagt på bordet, nu kunne spillet begynde.


Trods utilfredsheden med at skulle sidde ved et andet bord, kunne vi dog glæde os over, at dem som sad ved vores bord, ikke vandt noget. Det gjorde vi til gengæld, i stor stil.

Pigerne vandt mange Øl-kort, det samme gjorde jeg. Jeg fik fuld plade 2 gange, og en gang på række, så jeg kunne tage hjem med


12 Øl-kort.

Og gennem spillet vandt jeg 6 Sidegevinster, 


pigerne fik lige så mange sidegevinster. Så vi kunne blive enige om, da spillet var forbi, at det trods alt, var en ikke helt ringe Søndag. 

Dog er vi enige om, at på Søndag, vil vi sidde ved vores stambord igen. 

På Søndag er det 1.Påskedag, og ingen skal op og på arbejde Mandag morgen, for da er det 2.Påskedag. Så det ligger lige som i luften, at når vi er færdig med at spille Banko på Søndag, så bliver der nattefest. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar