søndag den 27. august 2023

KYLLINGE FESTIVAL I VINDERUP

 

Den sidste Lørdag i August, skulle der være KYLLING FESTIVAL i Vinderup. Så jeg måtte stå op kl.4, så jeg havde ro og tid til at gøre mig klar. 

For Kylling Festivalen blev skudt i gang med GRATIS Rundstykker kl.8, og jeg havde en aftale med Susan om, at der skulle vi mødes og have en fornøjelig dag sammen.


Det kom til at passe med togtiden, at jeg var i Vinderup kl.7:23.

Og kl.8 kunne vi sætte os i Festteltet, og spise et gratis Rundstykke.


Vi kunne nu sagtens spise et Rundstykke mere, men der var kun et til hver.

Og så var de i færd med at stille an til Gudstjeneste, der skulle foregå, når folk var færdig med at spise. Vi er jo nok mere heldige end Hellige, så vi sprang den begivenhed over.

Susan foreslog vi gik i BRUGSEN og købe nogle Rundstykker, og sætte os hjem til hende.


Hun gav Rundstykker og pålæg, og jeg gav Cacaomælk og Morgenbasser, så fik vi os en hyggelig time.

Kl.10 skulle vi være nede på gaden igen, hele Hovedgaden var i dagens anledning spæret af ind til kl.14, det var der alt det udendørs skulle foregå. 


Det var JOHNNY HANSEN ham fra Kandis som indledte Festen. 

Det var en succes der samlede en stor skare der midt på Hovedgaden, og vi fik lov at høre alle de store Kandis Hits. Men da hans fars orkester BJØRN & OKAY ikke længere eksistere, fik vi da også et par gyldne Dansk Top hits, fra en svunden tid. 


Jeg fik købt en T-shirt.

Vi løb ind i nogle vi kender, og da Johnny var færdig med at optræde sagde jeg: Jeg syntes man blive tør i halsen, må jeg give en omgang øl ?

Jo da, vi gik hen til Ølboden.


En fadøl koster 40 kr., men så kunne man købe et øl-kort til 350 kr., så var der til ti Fadøl. Der blev sat 4 krydser, og så fik vi slukket tørsten.

En af de andre købte også et Øl-kort, og gav de 4 næste Fadøl.


Nu skulle der være musik på scenen igen, det var ANTON & KNUD. De er helt lokale, men det er svært at komme lige efter Johnny Hansen. Men de fik da samlet en lille flok tilskuer.


Der var madboder hvor man kunne spise alt det Kylling man ville, man skule blot købe et armbånd til 100 kr. Det er i grunden billigt, men jeg havde ikke lyst til at smage noget, og Susan skulle heller ikke nyde noget.

Så vi gik hjem til hende og spiste nogle rugbrødsmadder, og vi havde noget Cacaomælk tilbage, som vi lige kunne få til. 


Kl.14 blev Hovedgaden ryddet, der skulle igen være plads til trafikken. Festen rykkede nu om i Festteltet, der gik vi om og kom til at sidde ved et bord sammen med alle dem vi kender, så det blev en festlig eftermiddag. 

Kl.16 skulle der være koncert i Teltet.


Det var : JOHNNY THE BLUES. 

Ha ! Ham kender man jo fra dengang han var medejer af IRISH PUB Vinderup. Den gang ville han også gerne synge for folk, der drillede jeg ham med, om de udlevere Ørepropper ind han begynder at synge. 

Nu har han fået samlet sig et band, og de er så småt ved at få succes rundt om i Danmark.

Det er Gode gamle Johnny Madsen, de optræder med.

Der er kun et at sige : FOR FANØ hvor er det godt !

Det ville være stort hvis de kunne lokke den ægte Johnny Madsen med sig på scenen, og mon ikke det vil lykkes en dag ? 

Da koncerten var forbi, var tiden inde til at Susan og jeg skulle sige Farvel. Jeg havde sagt til Susan jeg kun kunne være med om eftermiddag, da jeg ikke lige vidste hvad jeg ville bruge min Søndag på. Jamen Susan skulle også noget andet Lørdag aften, så det passede meget godt, vi bare havde en eftermiddag sammen. 

Hvornår vi ses igen ? Det lader til først at blive Juleaften på Æ BETTE BAR,  men det kan jo være vi når at ses igen inden.


Da jeg var hjemme i Struer kunne jeg mærke jeg trængte til noget aftensmad, og kørte om på Havnen til Street Food.


Så kunne jeg spise Kylling, lækker Thaimad, Kylling i RØD KARRY. Det var lækkert men hot, 


det var rart at kunne skylle efter med, en iskold fadøl. Det blev aftenens sidste øl, det var hjem og se lidt fjernsyn.

Og tænk sig; på en Lørdag aften gik jeg i seng allerede kl.20:30. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar