fredag den 25. august 2023

FØRSTE FERIEUGE

 












Den første ferieuge er ved at være forbi, og der er ikke sket det store. Jeg følte at det jeg trængte mest til, var at nyde at kunne slappe helt af. 

Sove længe og stå sent op, den der med at bruge hele sin formiddag på at sove, gider jeg ikke. Jeg står op kl.6 hver morgen, så har man god tid til at nyde sin morgenstund med rundstykker kaffe og GO MORGEN DANMARK.

Vejret har der ikke været noget at klage over, sol og lunt vejr. Mandagens eneste udflugt, var et smut på Havnen og få en is.




TIRSDAG.

Skulle der ske lidt mere, Center Pubben arrangere som bekendt FÆLLESSPISNING hver Søndag. Nu vil de som et forsøg, også prøve at arrangere det om Tirsdagen. 

Det var fra kl.17 til 19, jeg tog der ned kl.15, så kunne man få en hyggelig eftermiddag på det lille værtshus. 



Det var Ribbens Sandwich der blev serveret denne Tirsdag, til kun 35 kr. 

Uha hvor det smagte godt, mørt og saftigt kød med sprød svær, rødkål og hjemmesyltede agurk salat. 

Der var alligevel ikke noget særligt i TV, så jeg blev hængende en times tid længere end det var min plan. 


 

Struer bliver af en eller anden årsag kaldet LYDENS BY, det er vist fordi vi har B&O. 

Fra Onsdag skulle der foregå et arrangement med titlen : STRUER TRACKS. 

Det er vældigt slået op med helsides annoncer i avisen, men jeg ved alligevel ikke helt hvad det går ud på.

Der skulle også være nogle Foodtrucks med mad fra hele Verden. 

Onsdag aften da jeg havde spist aftensmad, kørte jeg ned i byen for at se om der skete noget. 

Der var som altid meget stille, og ingen Foodtrucks at se. Det viste sig, de stod Parkeret omme ved det gamle Slagteri.

Mad fra hele Verden er vel lige at tage munden for fuld, der var 2 salgsvogne på hjul og en enkelt bod. En der solgte Burgere, en med Thaimad og boden var noget Østeuropæisk. 


Jeg havde lige spist hjemmefra, men et stykke kage har man vel lov at smage. De reklamerede med de servere Brunch hver morgen kl.9.

Alletiders !



Torsdag besluttede jeg mig til, jeg ville ud til Vinderup og drikke øl. Så det passede meget godt, at inden jeg skulle til Vinderup, kunne jeg køre om på Havnen og spise Brunch.


Ha ! Det var indendørs man skulle spise Brunch, sjovt nok. Det er i det gamle Tarmrenseri, her stod jeg i mange år og rensede tarme.

Det fortalte jeg til pigen bag disken, og fortalte videre at det hul i væggen der nu er dækket til, var der tarmene kom ind. Det syntes hun var hyggelig viden, nu hun stod og spiste. 


Der kom ikke rigtigt nogle kunder, og hvor er det synd. Men det var heller ikke ordentligt opreklameret, at der var Brunch og hvor det foregik. 


Da jeg havde spist kom det til at passe med togtiden, jeg skulle med kl.11:15. Det kom til at passe med jeg var i Vinderup, da IRISH PUB åbnede.


Når vi kørte hjem fra arbejde havde jeg en plan om når jeg får ferie, ville jeg sidde ved det lille bord Irish Pub har stående ude på fortovet , og drikke en fadøl.

Irish Pub har en gårdhave, men der føler man sig meget ensom. Men ved det lille bord ude på fortovet, der er det hyggeligt at sidde og drikke en øl.

Da jeg havde drukket min øl, gik jeg videre til det næste værtshus; Æ BETTE BAR.

Her sidder man indendørs ved baren, men det er nu også hyggeligt, at sidde der sammen med dem man kender. 

Der havde jeg et par hyggelige timer, inden jeg skulle med toget til Struer.


Hjemme i Struer var jeg omkring den gode Pølsevogn på Havnen, og få en Hotdog og en Cocio.

Og så kunne jeg nå på CENTERPUBBEN mens øllene endnu var billige.


Han havde lige fået en sending TUBORG JULEBRYG hjem, jamen i går var det også D.24. AUGUST. 


I dag Fredag kørte jeg igen om til det gamle Slagteri, jeg skulle lige prøve at smage noget af det mad. 


Jeg smagte det fra den Østeuropæiske bod, udmærket mad, og så fik jeg en kage til dessert.


Så forbi DET LILLE APOTEK. Vores Spareforening arrangere Ålegilde d.29. September, det skulle jeg have mig tilmeldt. 

Det koster 185 kr. for medlemmer og 225 kr., for ikke medlemmer. 

Jeg glæder mig til, at spise Ål d.29.September. 

1 øl fik jeg på Det lille Apotek, og kun 1. For i morgen går turen igen til Vinderup. Og det bliver lige fra morgenstunden, i Vinderup i morgen er der KYLINGE FESTIVAL. Arrangementet indledes kl.8 med gratis Rundstykker. 

Så i aften, skal jeg tidligt i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar