lørdag den 11. september 2021

MIN SMART

 

Kl. 4 i morges stod jeg op, for at gøre mig klar. Det var jo i dag, at jeg skulle til Fredericia, og hente min bil.


Da jeg var i Fredericia i Søndags, for at se bilen. Skulle jeg på hjemvejen skifte tog i Vejle, så var der tid til at kigge på Vejle station, inden toget kom.

Da fik jeg øje på, at Lagekagehuset, ligger ved Vejle station. Så var jeg ikke i tvivl om, at jeg skulle fejre mit bilkøb med at spise morgenmad der. For Lagekagehuset er, min favorit bager.

Derfor stod jeg så tidligt op i morges, så jeg kunne nå med toget kl.7.

Og hvor var det heldigt jeg i går modtog mit nye Rejsekort med posten, så skal jeg ikke længere spilde min tid, ved billetautomaten på stationen, men kan blot klikke  når jeg står af og på.


Vejle station var da i en elendig forfatning i dag, toiletterne var afspærret fordi de ikke virker, og i 7/11 ville jeg købe Lotto. Det kunne man ikke, for computeren var i stykker.

Så hos Lagkagehuset, jo de har et Kundetoilet, der kun må benyttes hvis man sidder i deres Cafe, og det gjorde jeg jo i dag.

Så kunne man komme på WC.


Lagekagehuset på Vejle station, har ikke et overvældende udvalg. Der er kun en slags snegle, og de andre kager ser lige så sølle ud.

Det er nu ikke som Lagekagehuset i Viborg, her har de et stort udvalg af kager og brød.

Og det er det jeg glæder mig til nu jeg har fået bil, det er at stå op en Lørdag morgen, og så køre til Lagekagehuset i Viborg, blot for at få min morgenkaffe.

Til dem der vil fortælle mig, at det er åndsvagt, og man lige så godt kunne æde sin morgenmad derhjemme, lige som alle andre gør. Vil jeg blot sige, der er altså folk som køre til Havet, blot for at få en kop kaffe og en kage til. Der er vel ikke den store forskel på, om man køre til Havet for en  kop kaffe, eller til Lagkagehuset for en kop kaffe.

I hvert fald er det stensikkert, ingen skal have lov at bestemme, hvad jeg må have lyst til. 


Kl.10 skulle jeg med tog igen til Fredericia, og så med Taxa ud til bilforhandleren Damtop.


Og der stod den, min lille Smart, nypudset og klargjort. Jeg sagde til forhandleren at jeg kræver at bilen er tanket op, når jeg henter den. Sørme jo, den var fuld tanket.


Fra Damtop skulle jeg finde hjem til Struer, jeg ville ikke ud på Motorvejen.

I det hele taget vil jeg så vidt det er muligt, undgå at køre på Motorvej. Så travlt har jeg aldrig, og jeg orker ikke at blive presset af bagfra kommende biler til at køre 110 eller 130 km/t. Det passer mig bedst bare at trille af sted på en Landevej, med 80 eller 90 km/t.

Derfor satte jeg GPS'en i min telefon til at finde om til Messecenter C, da jeg havde bil, var jeg ofte der til bilmesse. Og der kørte jeg af landevejen fra Viborg til Give, ned over Vejle og videre til Fredericia.


Som køre en Smart da bare godt, den er festlig indrettet. Og så med lædersæder, armlæn og automatgear. Det er bare at sætte gearvælgeren i A, læne sig tilbage i det bløde sæde, så er jeg den der er kørt.

Og så med kaleche, i solskin og tørvejr, er det bare at rulle taget tilbage. Det føles mere rart end at sidde med nedrullede vinduer. 


Da jeg nåede til Hagebro Grill, skulle jeg ind og have en Hotdog. Og i Vinderup, skulle bilen da lige vises frem ved Irish Pub, og her blev man da også ønsket tillykke med købet.


Oven på den her køretur ved jeg også, at min lille Smart bliver jeg glad for. Det eneste jeg er utilfreds med er radioen, den eneste kanal den kan tage ordentlig er Nova, og så er der kun en lille højtaler, så man kan ikke høre noget alligevel.

En af de nærmeste dage vil jeg en tur ud til Bremdal Radio og kigge på en Tablet og en bærbar højtaler.

Jeg ser de hos T.Hansen har nogle radioer, men der er ikke meget plads i min bil til at få sådan en radio monteret, og hvad med højtalerne, hvor skal de placeres ?

Derfor tror jeg en Tablet med bærbar højtaler, vil være et godt valg. For i en Tablet, er der forskellige radiokanaler, og flere muligheder for musik, som f.eks. YouTube. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar