lørdag den 17. april 2021

NØGLEKORT

 Da jeg i Lørdags skulle med tog til Thisted, ville jeg gøre brug af Arrivas tilbud; One Day billetten. Var inde for at bestille billetten, men det kunne ikke lade sig gøre med mit nøglekort. Nu kræves det man har et Nøglekort på sin telefon, når man handler online. 

Jeg kunne ikke lige hitte ud af hvordan Fan man gør dette, så jeg ringede til Otto. 

Jeg skulle alligevel have Otto til at installere min printer, den har jeg haft stående i mange år uden at have den i brug. Men nu skal man fremvise et Coronapas, hvis man skal ud og opleve noget, så jeg må hellere få printeren sat til.


Otto kom forbi i dag, og hvor var det godt jeg kunne få hjælp. For det tager en hel time, at installere Nøglekortet på sin telefon. 

I mens installationen var i gang, kunne min printer blive sat til.


Det gik nu meget nemt med at få Nøglekortet installeret, og Otto viste mig hvor ledes jeg bruger det, det skal jeg nu nok kunne finde ud af. 


Printeren virker også, så nu kan jeg fremvise et Coronapas når jeg tager på værtshus. 

Men jeg ved sgu ikke om jeg orker at bruge det, til værtshus besøg. For det er noget surt, hvis man en Fredag efter fyraften skulle få den her spontane lyst til at få en øl, kan det ikke længere lade sig gøre.

Først skal man få foretaget en Coronatest, det skal gøres om Onsdagen hvis man vil i byen i weekenden. Sådan en Coronatest skal man bestille tid til, enten om Søndagen senest Mandag, altså næsten en hel uge før det bliver Fredag, skal man få denne spontane lyst. Ved I hvad, så kan man sgu lige så godt bare drikke den bajer herhjemme, det er noget nemmere. Og det har man jo gjort under hele Corona ned lukningen, så det er man så van til. 

Jo selvfølgelig vil jeg da gerne på værtshus, bare ikke så ofte som før. Altså nu har man i mange måneder siddet herhjemme hvor alt var lukket, og tænkt på alt det man gerne vil opleve når Danmark åbner op igen. Jeg vil hellere bruge et Coronapas til de oplevelser. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar