lørdag den 2. januar 2021

NYTÅRSAFTEN 2020

 Som lovet, får I lov at se hvorledes mit nye mundbind fra Mercedes, pynter på mit fjæs.


Jeg havde aftalt med Mona & Claus i Grenå, at jeg skulle komme over og fejre Nytårsaften hos dem.

Nu sad jeg alene Juleaften, derfor glædede jeg mig til, at skulle være sammen med nogen Nytårsaften. 

Både Søren Brostrøm og Mette Frederiksen, anbefaldede ellers i TV lige op til Nytårsaften, at man skulle aflyse alle aftaler og sidde hjemme. Men Mona sagde til mig, der er ikke nogle af os som er syge og vi skal kun være 4 forsamlet, så vi holder fast vi vores aftale. 


D.31. December stod jeg op kl. 4 om morgenen, op og gøre mig klar til at komme ud ad døren.

Arriva havde gode tilbud på One Day billetter, kun 49 kr., så jeg fik bestilt til Nytårsaften og 1.Nytårsdag når jeg skulle hjem igen.


Kl.8:20 kørte toget fra Struer, og i Aarhus skulle jeg skifte til Letbanen.


Det var nu ellers en helt interessant tur grennem Aarhus med Letbanen, så fandt jeg da ud af hvor Havnens Perle ligger, og toget holder endda derude. Jeg har ofte gerne ville derud og smage deres berømte Bøfsandwich, det skulle måske prøves her til Foråret når Danmark åbner op igen. 


Jeg skulle stige af i Hessel, her stod Mona og tog i mod. 


Hjemme hos Mona & Claus fik vi Tarteletter med Høns i Asparges.

Og så ankom Steen, det var os 4 der skulle tilbringe Nytårsaften sammen. 

Efter Dronnings Nytårstale satte vi os til bords, vi skulle selv tilberede maden.


En bordgrill placeret midt på bordet, og hvis folk ellers har tålmodigheden til det, er det en rigtig hyggelig ide, for det tager altså hele aftenen. 

Mætte blev vi, men lige inden "90 års Fødselsdag", fik vi dessert.


Banana split og Portvin.

Ingen af os havde købt raketter, det gider vi ikke spilde penge på. Et par bordbomber var hvad der var, og Champagne da klokken slog 12.

De små drinks blev der også tid til, og jeg fik dem lært at drikke Choko Babser.


De har dog ikke de rigtige glas til Choko Babser, jeg må lige have en føler ud og få fundet ud af, om man overhovdedet kan købe disse glas i en butik. Eller om det kun er værtshuse der kan købe disse glas.

Kl.3 gik vi til ro.


Da vi stod op d.1/1, var det meningen jeg skulle med toget hjem igen. Mona foreslog at jeg skulle blive en dag ekstra, jo den var jeg med på.


Vi sad bare og sumpede og fil set "Tilbage til Fremtiden 1-2-3", det gik hele eftermiddagen med. 


Efter Statsministerens Nytårstale, satte vi os til bords, og fik rester fra Nytårsaften. 

Vi gik tidligt til ro, og da vi stod op i morges sagde Mona, " At hun og Claus trænger til at komme ud at køre en tur, så når vi har spist morgenmad, ville de køre mig hjem til Struer.

Jo det lød da hyggeligt, og det var også en hyggelig køretur.



Hos mig blev de kun 1 cigarets tid, for de ville hjem ad igen.

Men vi skal jo nok ses igen, til Sommer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar