lørdag den 6. juni 2020

FREDAGS BAR

Der var et par grunde til vi havde en fridag i går, det var Grundlovsdag og Fars Dag. 
Far er jeg aldrig blevet og har ikke nogen, så det var let at springe forbi. Grundlovsdag kunne man jo så fejre, talerne blev vist i fjernsynet, men jeg havde en aftale på Irish Pub i Vinderup.

At komme til Vinderup med tog er der ikke meget bøvl ved, blot passer togtiderne ikke med når Irish Pub åbner. De åbner kl.13, så kan man vælge toget der ankommer ½ time efter åbningstiden, eller ½ time før. Så kunne jeg lige så godt tage toget der ankommer til Vinderup, en hel time før åbningstiden. 
For så kunne jeg nå et par øl på Den Gyldne Dame, det er nu også et hyggeligt lille værtshus. 

Henne på Irish Pub, fik jeg mig meldt ind i Fredags Baren. Det koster 500 kr. for et års medlemsskab, så kører pubben en række tilbud om Fredagen. Og 10% af det beløb man køber for, går så i festkassen. En fest der vil blive afholdt en gang om året, og kun for medlemmerne af Fredags Baren. 

Så fik jeg købt hættetrøjen med Pubbens logo, den koster 300 kr. Samtidig er jeg også medlem af Spareforeningen, hvor jeg hver anden uge stopper penge i min lille sprække. Sparekassen bliver tømt en gang årlig, med en efterfølgende fest. Jeg har mine gode grunde til med jævne mellemrum , at tage toget til Vinderup.

I går var tilbuddet, øl med sidevogn til en tyver, fra kl. 13 til kl.18. 
De der sidevogne er shots og snaps, så jeg tænkte at jeg ville smage en Rød Flyver.
En Rød Tuborg med en snaps til, som jeg hældte i en rød sodavand. Jeg ved godt man plejer at hælde en gul Citronvand i snapsen, og kalde den en Gul Flyver. 
En Rød Aalborg er nu en lidt for gennemtrængende smag i en rød sodavand, man skulle jo nok prøve en anden gang, med den noget mildere Høker snaps. 

Jeg sad ved siden af Dorte, hende har jeg ikke set siden engang i Februar, det var hyggeligt at være i selskab med hende igen. Mig og Dorte, kan godt finde ud af, at holde vores egen lille fest. 

Musik skulle der også være, og det skulle være live.

Det var værten himself Christian som ville give et par numre.
Det var pænt af ham at vente med at gå i gang, til vi alle var knapt så ædru. 

Kl.18 var der gratis frikadeller med kold kartoffelsalat, det var lige hvad man trængte til.

Så havde man fået så hatten passer, og syntes det nu var på tide at tage hjem.


Vejret var nu ganske mild, jeg satte mig hos Larsen og nød en Flødebolle, og grublede over om jeg skulle tage hjem. 

Men man kunne jo lige se om der foregik noget på Det lille Apotek, og det gjorde der.
Her var nogle hyggelige mennesker samlet, og jeg havde da Gudskelov, husket at få mine øl-kort med mig. 
Der røg lige et par øl mere i kælderen, inden man fik hyret en Taxa, og kom hjem.
Nu var det nemlig blevet, sengetid. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar