lørdag den 27. juni 2020

FREDAG & LØRDAG I VINDERUP.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist på Nørregades Køkken i Vinderup,

måske var det i Januar. 
For nu hvor jeg ikke længere har bil, tager jeg ikke derud på en hverdags aften for at få Dagens Ret. Det har jeg ellers prøvet efter jeg solgte min bil, men det er noget bøvl med togtiderne.

Men Fredag aften bød menuen på Bøf med løg, og Æblekage til dessert. Så kunne jeg slå to fluer med et smæk, da der var Fredags Bar på Irisk Pub.
Hvor der denne Fredag var Fadbamser med Sidevogn. 

Der var som altid, en god stemning på den Irske, men kl.17:30 måtte jeg forlade festen, thi der havde jeg bestilt bord på Nørregades Køkken.

De lokker også med iskolde Fadøl, glassene ligges i fryseren. Og i denne sommervarme, smager det bare skønt med en helt iskold Fadbamse. 

Og så var det tid til Dagens Ret, der stadig kun koster 50 kr.
Bøf med løg. Og Æblekage til dessert, der kun koster 15 kr.

Med toget hjem til Struer, og op på Det lille Apotek. 

Jeg var ikke helt klar til at tage hjem i seng endnu, og så er det også nemmere at tage på Det lille Apotek for at bestille en Taxa, end at bestille den ved banegården. 
Det skyldes at vi nu har fået Dantaxa til byen, og der er absolut ingen kundeservice.

Ringer man og bestiller en Taxa, får man at vide man har ringet uden for kontortid, så der er ingen til at tage telefonen. Man kan så ringe til et andet nummer, der skal man så besvare 117 spørgsmål.
Oppe på Det lille Apotek, trykker de blot på en knap når man ønsker at få en Taxa, og så er den der inden for kort tid. 

I eftermiddag besluttede jeg mig for at tage et smut på Irish Pub i Vinderup, mit fjernsyn eller rettere min TV-udbyder You See, jeg ved ikke helt hvad der er galt, men siden Onsdag har jeg ikke kunnet se fjernsyn. 
Jeg har undersøgt muligheden for en anden TV-udbyder, der var Canaldigital. Og de har noget af et tilbud, man får en boks der kan en hel masse.
Og så er der Boxer, det syntes jeg nu lyder bedre, og der er lige de TV-kanaler jeg gerne vil se. Så på Mandag, skal jeg have ringet til Pouls Radio, og så have en snak om det.

For Fanden hvor er det træls at sidde her og glo, uden fjernsyn. 
Jeg kiggede i Rejseplanen, og ku'se jeg kunne tage med toget til Vinderup, så jeg var derude kl.14:30, og nå et tog hjem igen kl. 17:47. 
Det var en hyggelig eftermiddag, hvor der var en livlig fest på Pubben.
Men kl.17:47 skulle jeg med toget hjem, ellers skulle jeg blive der til kl.19:47, ikke lige i dag. 

Så nu sidder jeg her, og det er sgu endnu for tidligt at gå i seng. Jeg tror jeg smutter en tur på Det lille Apotek, lige for at få en god nat bajer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar