søndag den 18. august 2019

SANSEFESTIVAL I STRUER.

I går Lørdag, var der Sansefestival i Struer, og da jeg alligevel skulle en tur i Løvbjerg, og omkring banken først. Kunne jeg da lige se, hvad der var at sanse. 

Der var ellers gjort et stort nummer ud af Festivalen. Men regnen kunne man sanse ingen kunne standse, det lagde en dæmper på gemytlighederne.
Men så kunne man da søge ly i Super Brugsens telt på havnen, hvor deres mascot gik rundt og tilbød gratis smagsprøver, og man kunne købe en øl.

Så kunne jeg daffe i Løvbjerg og få handlet, og da jeg kom hjem med mine varer, varede det ikke længe før et vejrskifte fandt sted.
Regnen forsvandt som dug for solen, og vi fik en flot eftermiddag med sol og varme. Jeg var også ved at være sulten, og kørte ned på havnen igen.

Her var der foruden Super Brugsens telt, også et madtelt med street food. Det var Tamilsk og Thai- mad.

Jeg købte Thai-mad, virkelig et lækkert måltid mad behageligt krydret. 

Kl.15 var der fest på Bubsi, det var med husorkesteret PETER SORT og de to andre Idioter, jo sådan kalder de sig. 
Det var blot en lille eftermiddags forestilling, da bandet om aftenen skulle til Aalborg og underholde på et Diskotek i Jomfru Ane Gade. 

Det kan da godt være en professionel musikanmelder fra Ekstra Bladet eller BT, ville få spat af Peter Sort og de der to Idioter. Fordi de har en mani med pludselig at stoppe musikken, for at fortælle en sjov historie, eller fordi der kommer en person ind af døren, som de kender eller blot en de vil tage lidt pis på. 
Men alle os som ikke bryder sig om alt skal være perfekt og snorlige, syntes vældig godt om det show vi får. 

Når Peter Sort og Idioterne optræder på Bubsi, skal Bubsi himself også lige give et sangnummer.
Så det blev en særdeles festlig eftermiddag, hvor jeg ikke kunne finde lysten til at falde i den store øltønde.

Så kl.17 tog jeg hjem, jeg syntes jeg trængte til at have, en rolig hjemmeaften for en gang skyld. 

Og dermed bliver dette indslag i Rygerkupeen ikke så lang, men som de Nattergale siger:
                  Det ka' jo Æ blyw lige godt hvergang. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar