fredag den 23. august 2019

FÆLLES SPISNING.

På en Torsdag aften blev der i Struer Energi Park, arrangeret Fælles Spisning. Jeg syntes det lød så interessant at jeg ville have fingrende i en billet, den skulle købes i kiosken hos Super Brugsen. 

Arrangementet skulle begynde kl.18, og jeg var glad for jeg tog der op i god tid. Jeg havde ellers ikke regnet med der ville komme ret mange. Normal er folk i Struer ikke sådan lige at få jaget ud af døren til arrangementer i Struer, og da slet ikke på en hverdagsaften.
Men mange det blev vi, Fælles Spisning som var første gang det skulle forsøges, blev flot bakket op af 350 mennesker.

Det  vi skulle have at spise var : Tamilsk mad og Kinesisk mad.
Det var Struers Tamilske forening og vores Kina restaurant, der stod for at tilberede og servere maden. 
Struer Energi Park lagde lokaler til, og stod for servering af drikkevarer. 

Kinesisk mad har jeg smagt så tit, derfor gik jeg hoved saglig efter at smage mad fra Sri Lanka.
Tillad mig at sige, skulle jeg en dag møde en pige fra Sri Lanka, ville jeg ikke være bange for blive kæreste med hende. Tamilsk mad smager lige så godt som det dufter, og så er det ikke så fed som Dansk mad. For Dansk mad kan godt ligge lidt tungt i maven, hvis man spiser for meget, det gør Tamilsk mad ikke. 
Den ret jeg syntes bedst om, var Butterchicken. Der var mange som syntes den ret var alt for stærk.
Det syntes jeg netop ikke den var, altså jeg har en gang fået serveret mad, der var så krydret at hele mundhulen føltes udbrændt. Så er det ubehageligt og det bryder jeg mig bestemt ikke om.
Men denne Butterchicken var så perfekt krydret, at den varmede lækkert ned gennem halsen.

Kl.19:30 var det forbi, og så kunne jeg tage hjem og sove.

Jeg håber at med den succesfuld opstart på Fælles Spisning gør, at de får lyst til at arrangere det igen. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar