søndag den 2. oktober 2016

OKTOBERFEST I STRUER

Jeg ved ikke hvad det er for nogle avisbude vi har i Struer, for det er ikke altid vi får de små ugeaviser om onsdagen fra Struer og Holstebro. Så må man ringe til avisen og brokke sig, og så opper avisbudene sig.
Vi var så heldige at have fået ugeaviserne i denne uge, og det var heldigt.
Ellers havde jeg ikke vidst noget om, at der skulle være Oktoberfest i Gågaden i Struer, og at man kunne købe billetten i Kvickly.

Så i denne weekend har jeg drukket øl både fredag og lørdag, i det jeg fredag aften var til Mandeaften med ølsmagning i Folkets Hus, og så igen lørdag til Oktoberfest.

Jeg gik ned i byen om eftermiddagen, og tog på Kastanje Cafeen for at spise en frokost. Jeg fik Jyske Muffins, altså tarteletter med høns i asparges, og æblekage til dessert.
Der var travlhed i køkkenet, da Kastanje Cafeen havde fået den udfordring at lave maden til aftnens Oktoberfest, der skulle laves Wienersnitzler med brasede kartofler til 300 gæster + de jo også skulle lave mad til cafeens gæster.

Bagefter tog jeg hen på Skipperkroen, hvor jeg hyggede mig over et par fadøl og fik læst Ekstra Bladet.
Det kom til at passe med at jeg nu skulle til Oktoberfesten i gågaden, her var der opstillet et kæmpe festtelt og billetten kostede 150 kr. meget rimeligt, for mad og hornmusik.

Som var det herligt at se byens borgere bakkede op om festen, nogle havde endda klædt sig på til lejligheden i Heidikjoler og lederhosen.
Kastanje Cafeen klarede udfordringen, det var nogle store møre og velsmagende wienersnitzler vi fik serveret.

En DJ varmede publikum op, inden vi skulle have livemusik.
Folk var helt med på ideen, så der var fællessang til Volvosangen og VLTJ, og Birte Kjær med den knaldrøde gummibåd, og alle de andre gode festsange.

Og så kom livebandet på scenen, sjove ser de ud. Nu er en Oktoberfest med tyske sange lidt skævt, men altså når man synger værre end Sussi & Leo er det ikke længere skævt, så lyder det pinligt. De forsøgte sig med Kim Larsen på tysk, men den gik sgu ikke Grandberg. Så dansegulvet var tomt, det gjorde det selvfølgelig nemmere at komme til baren, men det var vel ikke der var lagt op til.
Da bandet holdt en pause gik DJ'en på scenen igen, og han lagde ud med at spille alle de gode gamle Grand Prix hits, og straks var dansegulvet fyldt med danseglade mennesker, og han fortsatte med ABBA og fede 80'er hits, det gav liv og glade dage.
Så kom bandet på scenen igen, og straks var dansegulvet tom igen, lige til de holdt pause igen.

Når man ser på helheden, så var byens første Oktoberfest en succes, og med den opbakning og det gode mad bør det betyde vi også får en Oktoberfest til næste år. Der vil jeg foreslå at man finder et band der kan synge, så bliver det en virkelig succes.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar