lørdag den 22. oktober 2016

ÅLEGILDE PÅ SKIPPERKROEN.

Hvilken herlig fredag jeg fik.

Jeg skulle nemlig til Ålegilde på mit stamværtshus: SKIPPERKROEN i Struer.
Inden jeg skulle af sted, kunne jeg varme mit humør op med Olsen Banden på TV-2.
Det var OLSEN BANDEN ser rødt, se så var jeg i godt humør da jeg trådte ind ad døren på Skipperkroen.

Ålegildet skulle begynde kl.18, og jeg fik selskab af en af mine frække Facebook veninder. Vi lærte ganskevist hinanden at kende, længe før der var noget der hed internet. Vi lærte hinanden at kende, dengang Valle Pølsemand stod for Pavlionen. Men i dag kender vi hinanden på Facebook, og hun er en festlig kvinde som godt kan tåle en kvik bemærkning, man får bare igen af samme skuffe.
Hun fik øje på den knæk cancer blomst, jeg havde på min skjorte. Den ville hun gerne have, og spurgte om ikke vi skulle bytte med dette kors. Fint med mig, der er sgu noget mere Elvis stil over denne halskæde.

Det var nogle gode ål vi fik, de havde lige den rette tykkelse og perfekt stegt. Og så kunne man vælge mellem persillesovs og kartofler og stuvede kartofler.
Da vi alle syntes vi var færdige med at spise, så kom de rundt med endnu et stort fad ål, og sagde I bliver nød til at spise op så vi kan få godt vejr i morgen. Så pyt da, så røg der et par ål mere ned, men denne gang uden kartofler.

Da vi havde spist og der var ryddet til side, var der live musik og fest resten af natten.

Min Facebook veninde foreslog, at vi skulle gå hen på STOPPESTEDET og få en god nat bajer.
Fin ide, og bag efter var det hjem og i seng, ikke sammen men hver for sig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar