tirsdag den 10. september 2013

OKTOBERFEST PÅ 5 ØREN.

Lørdag skulle vi afsted til OKTOBERFEST PÅ 5 ØREN.



Men det er dumt at tage afsted til fest på tom mave, så det var vel nok heldigt at vi skulle mødes med vores 40 plus venner på
Dalle Valle i Fiolstræde.

www.cafedallevalle.dk

Der tilbyder de bl.a. en frokost buffet til sølle 69 kr.

Og hold nu op for en buffet, der er alt hvad man kunne tænke sig at spise til frokost, endda mere end man kan nå at smage.

Og jeg kan fortælle, det er frisk og velsmagende mad.
Ud over buffet, fik jeg en stor cola, en snaps og en kop varm kakao, i alt kom jeg af med 174 kr.

Jeg har besluttet mig til, at til januar vil jeg have en weekend tur til København, og så vil jeg på Dalle Valle igen.
Der ind fredag aften og smage deres aften buffet til 99 kr., og så igen lørdag morgen, hvor jeg vil prøve deres brunch.

I samlet trop gik vi gennem Strøget til Kongens Nytorv, hvorfra vi skulle med Metroen ud til femøren.
Der hvor Oktoberfesten finder sted.

Som var det en god oplevelse, at komme ind i et fest telt fyldt med glade mennesker. Her er og var overhovedet ingen optræk til ballade af nogen art, folk var samlet her for at have en skæg aften, og det var lige hvad vi fik.

Og Københavnerpiger, de er altså dejlige, de er simpelthen bedst når man vil holde fest.

Går man i byen eller til fest i Jylland, så sidder de jyske piger på en stol og surmuler, og det kan ikke betale sig at spørge dem om en dans.
Men Københavnerpiger, de smiler og er nemme at komme i snak med.
Og til en Oktoberfest stille de gerne op i en Heidi kjole, og sådan en kjole er faktisk pivfræk til de fleste piger.
Og så vil de danse, så til næste år skal jeg til Oktoberfest igen, og da lover jeg at komme klædt som Jodle Birge. 

Festen sluttede omkring midnat, de andre ville videre i byen, men Thomas og jeg tog hjem.
Han skulle på arbejde søndag eftermiddag, og jeg skulle med toget til Struer. Så vi havde fået fest nok.

Søndag morgen tog vi på Cafe Castro på Nørrebro, hvor vi spiste brunch.
Det var sørme også en lækker brunch, med mange lækre retter.
Men det er en lille cafe, det kan gå på sådan en lun efterårsdag hvor man også kan sidde udendørs, men til vinter bliver der vist noget trangt når dørene skal være lukket.
Der vil jeg nok foretrække Dalle Valle, for der er masser af plads.

Og så var det ellers med toget hjem til Struer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar