søndag den 21. august 2022

SIDSTE FEST PÅ KRUSET I HOLSTEBRO

 

Jeg havde i tankerne, at denne weekend skulle være en Ædru Weekend. Men så læste jeg på FACEBOOK , at KRUSET i Holstebro holder sidste fest, nu i dag (LØRDAG). 

Så pyt da ! Men først skulle jeg til Sansefest i Struer, 


det var nu hurtig overstået. Ganske vist havde de for engang skyld, et skide godt vejr til arrangementet, og mange mennesker havde fundet vej til Staden.

Der var mange boder og telte, og der var Klimatosser som fortalte om politisk korrekt mad, dem om det.

Jeg valgte at smage noget lækkert Thai-mad,


og så var det ellers op til stationen, og med toget til Holstebro.

Da jeg gjorde min entre på KRUSET, sad der ikke særlig mange mennesker på værtshuset.


Nå ja det er rigtigt, denne Lørdag var der "WE LOVE 90'ERNE FEST"  i Holstebro, og det var det folk var samlet til, og derfor var der kun få gæster på Kruset.

På trods af det, blev det nu alligevel en hyggelig eftermiddag.

Jeg fik smag på en drink:


Denne ! Og rigtigt, den ligner i farve en TEQUILA SUNRICE, men det er det ikke. 


Det er en TENNESEE TAMADOR, består af Jack Daniels Whisky den med Honning, Appelsinvand og rød farve.

Øj ! Siger jeg bare, denne drink smager absolut bedre end både Flyversjusser og Tequila Sunrice. I løbet af eftermiddag, fik jeg 4 af dem. 


Og så var der tilbud på TUBORG PÅSKEBRYG, 10 kr., dem ku' man da også drikke et par stykker af.

Så kom der en mand ind ad døren, festlig klædt. Et par minutter efter kom en kvinde ind ad døren, i lige så festlige gevandter . De havde begge været til 90'ER FEST, og trængte nu til at opleve noget andet.

De var fra Harboøre, hvilket man godt kunne hører, men hvor var de dog festlige og hyggelige.

Hun havde købt en billig halskæde som hun ikke længere gad at fise rundt med, så den fik jeg rundt om halsen.


Det var den sidste fest på Kruset, fra i dag, eksistere Kruset ikke længere. Det er noget med bygningen skal rives ned, og så skal der bygges lejligheder.

Ham der stod for Kruset, har overtaget STELLAS BODEGA. 

Jeg sår mine tvivl på om han kan skabe en ny historie til Stellas Bodega. 

Sidst jeg var på Stellas Bodega var da jeg var 20 år, så det er 40 år siden. Den Bodega har alle dage haft et dårligt ry, der ikke kun er et rygte, men den barske sandhed. 

Jeg brød mig bestemt heller ikke om at være der, den ene gang jeg var der. 

Stellas Bodegas historie kan I GOOGLE jer til, så det behøver jeg ikke fortælle her. 

Han får en kæmpe opgave med at få skabt en helt ny historie, og give bodegaen et nyt rygte. At det nu er et værtshus hvor det er trygt at være gæst. Kan han ikke skabe den nye historie, og det gamle rygte bliver ved med at klæbe til stedet, kan han lige så godt lukke Bodegaen igen.

Det jeg kunne li' ved Kruset var beliggenheden, oppe i den anden ende af byen, langt fra de andre værtshuse og tæt på banegården. Og det var trygt at være gæst på Kruset, jeg har aldrig følt man skulle bekymre sig om noget.

Stellas Bodega ligger nede blandt alle de andre værtshuse, og han glæder sig til at konkurrere med de andre værtshuse. Men det er et område, hvor man efter kl.20:00 om aftenen, ikke skal komme gående alene.

Om jeg bliver gæst på Stellas Bodega, jo jeg kan godt kigge ind en eftermiddag og få en øl, måske efter man har været på Bones eller Jensens Bøfhus og spise, men efter kl.18, kommer jeg der ikke.


Nå men det var nu tid at komme med toget til Struer, hvor jeg først slog et smut forbi Det lille Apotek. Her var der ikke mange gæster, det skyldtes der var Sommerfest i Fiskeri Foreningen omme på Havnen.


Så God nat bajeren, fik jeg på Bubsi. Så var det og så hjem, og finde i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar