søndag den 27. marts 2022

JEG FIK VARMEPENGE TILBAGE

 

En humørfyldt afslutning på en møg uge, var at jeg fik Varmepenge tilbage, 1900 kr. 

Det syntes jeg skulle fejres, så Lørdag morgen kl.7:20 tog jeg med toget til Aarhus. Jeg købte en  ARRIVA One-day billet der koster 169 kr.


 Jeg havde bestilt bord til 1 person på FLAMMEN, da det er så længe siden, jeg har fået brunch.

Toget ankom til en solbeskinnet Aarhus omkring kl.9:30, og da jeg havde bestilt bord til kl.10:30. Kunne jeg tøffe en tur gennem gågaden, der er meget at se i Aarhus gågade, det kom til at passe med jeg var omme ved Flammen til tiden.


Som altid er det en god Brunch buffet man kan gå til markronerne ved, men der er nu mere end man kan spise. En time efter ankomsten var jeg ude af døren igen, og nu trængte jeg til en bajer.

Det var min mening jeg ville på "Hos Anders" og have et Aarhus sæt, men på denne Lørdag var der et lukket arrangement, kun for Jazz klubbens medlemmer. Jamen så er det godt, der ikke er lang vej over til det næste værtshus.


Her kunne jeg sidde i den lune sol og nyde en kølig Fadbamse.


Op og med toget igen, i Vinderup steg jeg af toget, da jeg lige ville kigge forbi Æ BETTE BAR.

Det kom der en meget hyggelig eftermiddag ud af, jeg ville ikke blive hængende hele aftenen, da jeg også ville nå at se Struers nye værtshus.

CENTERPUBBEN hedder vores nye værtshus. Det var det værtshus, der begyndte som STOPPESTEDET og blev til BETTE KRO, som nu er blevet til CENTERPUBBEN.

Her koster en øl til aftenpriser: 22 kr., jeg spurgte om det ikke var billigere at købe 10 ølkort ?


Jo det er sørme billigt, 10 ølkort koster 175 kr., jeg nåede ikke at få dem alle sammen brugt, så der er til endnu en bytur. 

I fjernsynet reklamere de med Forårsklassikerne, som er nogle skidesprællere der cykler rundt i Frankrig og Italien. Det vil jeg nu skide på, for mig er en Forårsklassiker, 


en PÅSKEBRYG. 

Det er meget hyggeligt at være gæst på Centerpubben, her kommer en del mennesker som man kender, så det går hurtigt hen og bliver en sjov aften. 

Og så opdagede jeg, at de på hylden har den rigtige snaps til Flyversjusser, Aalborg Høkersnaps den på 32%.

Så jeg tror hellere jeg må finde en aften, hvor Lasses Lufthavn, rykker ned på Centerpubben.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar