lørdag den 5. marts 2022

Æ BETTE BAR I VINDERUP.

 

Det var noget af en Fredag jeg i denne uge kunne se frem til, der skulle åbne 2 nye værtshuse, et i Vinderup og et i Struer. I Struer, skulle der også åbne en ny Smørrebrødsforretning, jeg var i tvivl om jeg kunne nå det hele efter fyraften, om jeg skulle udsætte til Lørdag med at tage på rundtur.

Jeg besluttede mig for jeg ville til frisør Fredag kl.13, og det var da lige på vippen jeg nåede det til tiden. For ude på HK Scan skulle vi til Infomøde efter arbejde, og det trak ud.

Men jeg nåede til frisøren, 


da jeg stod ude på gaden igen, skinnede solen, det bliver man i partyhumør af, og tænkte, mon jeg alligevel ikke kunne nå til Vinderup ? For det nye værtshus i Struer, må udskyde sin åbningsfest, da de endnu ikke har fået spiritus bevillingen i hus. 

Men den nye Smørrebrødsforretning : GIMSING KØKKEN & SMØRREBRØD,  ville jeg nå, og lige få et par gode stykker smørrebrød med hjem og nyde, inden turen går til Vinderup.

Og så var det ellers i bad og blive klædt om, og nyde det gode smørrebrød.


Hold nu op for noget meget lækkert smørrebrød, det smages tydeligt at det ikke er dybfrossen fiskefilet fra Royal Greenland, der har været en tur i ønskebrønden. Det er en frisk fanget fisk der er stegt på panden i rigeligt med smør, Roastbeefen var også en glæde at sætte tænderne i.

Gimsing Køkken & Smørrebrød, er helt bestemt et sted jeg ofte vil hente mad.


Og så var det på banegården og med toget til Vinderup.

Det er Den Gyldne Dame, som har fået ny ejer, og derfor også et nyt navn : Æ BETTE BAR.

Dejligt lille brunt værtshus, der er ganske pænt indrettet. Der er god plads, både ved baren, i udestuen og nede i festrummet. Den plads var der behov for, da vi var mange samlet.

Og så kan man både få flaske- og fadøl. 

Engang var det på Irish Pub vi samledes, nu bliver det stensikkert på Æ Bette Bar, vi fortsætter festen.


Jeg fik lige et par fadøl, da jeg ville hjem og på Bubsi. Det var meningen Per Hat skulle have optrådt, men på Facebook oplyste Bubsi, at Per Hat var blevet syg, i stedet kom der 3 andre hatte. Jeg havde en fornemmelse af, hvem det var.


Sidst Peter Sort og de 2 andre idioter optrådte på Bubsi, kunne jeg ikke dy mig for i Rygerkupeen, at sammenligne dem med Sussi & Leo, og Keld & Hilda. Det var selvfølgelig blot lidt vestjysk drilleri, som vi fik et par gode grin over, da jeg trådte ind ad døren.

Men denne Fredag var de kun Peter Sort og 1 Idiot, hvem ham i midten var, fandt jeg ikke lige ud af, mon han er deres musiklærer ?

Nå men det blev et par hyggelige timer, inden jeg ville hjem og se X-Factor.

Men det X-FACTOR , fik jeg ikke meget ud af. Det skyldes sikkert alle de øl, for jeg nåede kun at se TV reklamerne før og efter X-Factor, så jeg fandt aldrig ud af hvem der røg ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar