lørdag den 5. september 2020

BAL BØF & BOWL

 

Jeg læste i avisen for et par uger siden, at Preben skulle optræde i Bøf & Bowl i Struer, Fredag d.4.Sept., og menuen var Pattegris pris 198 kr.

Så fik jeg mig tilmeldt, men så ændrede de pludselig programmet, Preben skulle ikke optræde, i stedet skulle det være en som hedder Robin. 

Jeg ringede der over , for jeg havde både tilmeldt mig og betalt, og fik at vide jeg bare skulle komme alligevel. 


Jamen det gjorde jeg så, i går aftes. 

Vi var nu ikke ret mange, der var mange der havde meldt afbud. Ud af dem vi var, var der kun 2 jeg kendte, som jeg gik i byen med for mange år siden. Det var Heidi og Gerda, dem kom jeg ikke til at sidde til bords med, der var navneskilte hvor vi skulle sidde. Jeg kom til at sidde alene fyr med 3 damer jeg ikke kender.

Menuen var stadig Pattegris, og det smagte nogenlunde godt.


 Da vi var færdige med at spise, gik Robin i gang med at spille, og det er jo dansevenlig musik.

De 3 kvinder ved bordet regnede med jeg ville danse med dem, det fik jeg nu hurtigt aflivet, for jeg er ikke god til at danse. Den ene spurgte mig hvad jeg laver her, når jeg ikke kan danse, og måtte forklare jeg havde tilmeldt mig fordi der stod i avisen det var Preben der skulle optræde. Og da jeg kender ham, ville jeg opleve ham, men nu var det aflyst. Men da jeg havde betalt og tilmeldt, måtte jeg jo så se hvem ham Robin er. Så dem slap jeg for at danse med, kun den ene var ikke sådan at vippe af. Hun ville absolut danse med mig, vi var på gulvet tre gange, så det blev til 6 danse.

Hun sad overfor mig, og fortalte hun er fra Sjælland og lige er flyttet herover til Jylland. Og jeg kunne fortælle hende, jeg er single og adoptivbarn. At jeg blev født i København i 1962, og adopteret til Struer i 1963.

Mine biologiske forældre har jeg aldrig kendt, men ved de begge er døde. Og begge mine adoptivforældre er også døde, og alt hvad der var af tanter, mostre og onkler er også døde. I min adoptiv familie, er der nogle fætre og kusiner, som jeg ikke længere har kontakt med.

Så spurgte hun om jeg har nogle venner, som besøger mig og som jeg besøger ? Nej det har jeg sådan set ikke, altså jeg kender nogle festlige mennesker jeg møder, når jeg tager på værtshus. 

Hun syntes mit liv lyder meget ensomt, og forslog mig jeg skulle prøve at deltage hos " De Glade Singler". De mødes hver Fredag fra kl. 16 til 18, her i Bøf & Bowl, til et par hyggelige timer, og nogle gange er de så også med til bal om Fredagen. 

Og så syntes hun jeg skulle se at få nogle rigtige venner der vil besøge mig, og også en kæreste. Der syntes jeg jo nok lige, vi bør spise brød til.


 Jeg er godt klar over de mennesker jeg kender, er mennesker der ikke savner mig, de kan sagtens mødes uden jeg behøver at være til stede.

Når jeg så er til stede, syntes de det er hyggeligt at se mig. Og jeg kan sætte mig ned og drikke mine øl, og vi morer os et par timer. 

Jeg kan dog godt li' det vi har, for de acceptere mig som jeg er, at jeg er en særling og enspænder, og de kommer ikke med løftede pegefingre og vil lave om på mig. 

Så jeg er noget på vagt overfor hende her, jo jo, jeg vil gerne dukke op en Fredag eftermiddag, og se hvem disse glade singler er, og se hvad det går ud på, og jeg vil nok også med til bal igen. 

Men hvis hun regner med hun skal til at lave om på mig, løfte pegefingre og bestemme hvad der vil være rigtigt for mig. Da må jeg trække stikket, så er det ikke noget jeg dukker op til igen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar