søndag den 15. juli 2018

JAZZ I AARHUS.

Fredag aften var der igen livemusik på Skipperkroen i Struer, men med et kig på TV-oversigten for Lørdag tænkte jeg, at så gider jeg ikke feste Fredag aften.
Så Fredag aften tog jeg blot på Skipperkroen for at spise

og så hjem og gå tidligt til ro.

For Lørdag ville jeg have på en udflugt til Aarhus, og her er det vi i Jylland er så heldige, at sådan en udflugt kan gøres til en overkommelig pris.
Vi har nemlig Togselskabet Arriva, der tilbyder One Day billetter så kan man rejse ud og hjem inden for samme døgn, og selv om billetten i går kostede 160 kr., er det alligevel langt billigere end at køre i bil til Aarhus. 

Kl.8.22 skulle jeg med toget og et par timer efter stod jeg af i Aarhus, og kunne gå en runde i Bruuns Galleri.
Hos Jack & Jones fik jeg øje på en flot hvid cowboy jakke, desværre var der ikke nogle der passede mig.
Men så fandt jeg denne:
Jeg er jo ekstra sexet og kan ikke nøjes med en XL jeg skal have en størrelse XXL, og denne flotte blå cowboyjakke passer perfekt og koster blot 600 kr.

Når jeg om en uge får sommerferie vil jeg have ryddet op i mit klædeskab, alle de gamle jakker jeg ikke længere orker at blive set i, ryger  i et par sorte sække og i en tøjcontainer. 

Der stod et jazz band i gågaden, de kunne lokke smilende frem i folks ansigter. Det viste sig at der var Jazz Festival i byen, og det var det de gjorde opmærksom på.

Der var endnu lidt tid før jeg skulle have frokost, så der var tid til en formiddags bajer på mit stamværtshus i Aarhus, Hos Anders. På Telefontorvet var opstillet et festtelt, og jeg spurgte hvad der skulle ske. Jo kl.13, kommer Arosia og spiller Jazz.
Da kunne jeg straks regne ud hvordan min eftermiddag i Aarhus ville forløbe, for Arosia har jeg længe haft et ønske om at opleve.
Kl.12 havde jeg bestilt bord til en frokost på Teater Bodega, og her fik jeg en bøf med spejlæg, stor fadøl og is til dessert.

Og så tilbage til festteltet Hos Anders, og få købt en kande øl.

Der sad allerede mange mennesker i teltet, men jeg var heldig der var lige en plads til mig.

Og så gik Arosia på scenen.

Arosia er ofte blevet kaldt Aarhus svar på Papa Bue, og der er nok heller ikke nogen tvivl om at Papa Bue er de største og mest berømte, efter som de har lagt musik til Olsen Banden, og ofte har optrådt i flere TV-shows.
Men Arosia behøver nu ikke at blive sammenlignet med nogle, de kan sagtens stå alene.
Dengang jazzbandet blev dannet kaldte de sig Aarhus Fodvarmere ændrede så senere navn til Arosia, og i år kan bandet fejre 60 års jubilæum. 

For Fanden for noget lækkert musik, og hvor kunne jeg ønske det var sådan et band vi fik til Struer og optræde, i stedet for de her bands der kun kan spille Kim Larsen sange.
Sådan en omgang velspillet Jazz gør altså et eller andet, for man kan sgu ikke sidde i et hjørne og være sur eller ked af det, man bliver påvirket af musikken og stemningen, og man kan ikke dy sig for at vrikke lidt med røven og højre fod, så man ender sgu med at være i godt humør. 

Da koncerten var forbi fandt jeg et sted hvor jeg fik en burger, og så op og med toget hjem igen.

I Struer tog jeg på Det lille Apotek, og fik et par øl. Og så var det hjem og i seng.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar