søndag den 25. august 2013

MADSBY ROCK I FREDERICIA

Lørdag skulle jeg med til det store 40 plus event i Fredericia,
Madsby Rock.

Jeg tog afsted fredag efter fyraften, og havde booket et værelse på Danhostel i Fredericia.

Det er sandelig ikke som vandrehjem var i gamle dage, hvor man skulle sove i sovesale. I dag har man et lækkert værelse, og Danhostel i Fredericia, ligger i smukke natur omgivelser.

Fra mit værelse kunne jeg kigge på mini landsbyen, jeg var nede forbi, men det koster 30 kr i entre, hvis man ville gå en tur i mini byen, så ku jeg godt nøjes med det kig jeg kunne få fra mit værelse.
Fredag aften kørte jeg ind til gågaden, hvor jeg fandt restaurant Da Isabella.
Her fik jeg en velsmagende 2 retters menu: Gravad laks, og en bøf med bearnaisesovs. Samt en fadøl, jeg kom af med 208 kr.

Så gik jeg en tur i gågaden og tænkte, mon de har en Frellsens Chokoladebutik i denne by ? Jo det har de, jeg købte en flødebolle og en chokolade stang, så hjem på Danhostel og se fjernsyn.
Jeg gik til ro ved ni-tiden og lørdag morgen stod jeg op kl. 8, og så en tur mere ind til gågaden, til Guldbageren efter et smurt rundstykke og en basse.

Og så skulle jeg vente på dem jeg skulle have boende på mit værelse, Thomas og en kvinde.
De ankom om eftermiddagen, og da de var bragt iorden, tog vi afsted til Madsby Rock.
Det er en gå tur på 300 m, ikke noget at tale om.

Omme på pladsen hvor det hele skulle foregå fandt vi 40 plus teltet. Om eftermiddagen virkede det faktisk meget fint og som en god reklame for 40 plus, og vi havde et sted at ligge vores tasker og trøjer, så vi ikke skulle slæbe rundt på det.
I teltet ved siden af vores holdt :Events for singler, til. Og de stjal den reklame som 40 plus skulle have haft, for i deres telt havde de en DJ der spillede op til dans, og de havde en bar, og der blev holdt en fest. I vores telt var der intet, og det fællesspisning vi skulle have haft blev ikke til noget, fordi man skulle ud og stå i en lang kø for at få mad.

Og da det blev aften og mørket faldt på, var vores telt mørkelagt. Ganskevist sad der mennesker ved bordene, men de fleste af os gik ind i det andet telt til :Events for singler.
Her kunne man komme ud at danse og købe en øl, og så blev man mødt med godt humør.
Så jo, Events for singler, vil jeg kigge nærmere på.

Til næste år vil jeg gerne opleve Madsby Rock igen, for der var også koncert med flere bands.
De to bedste var efter min mening: Alphabeat og Thomas Helmig.

Koncerten var præget af et godt humør, folk var nemme at komme i snak med. Og selv i den lange kø for at få mad, tog folk den lange ventetid i godt humør.
Kun en ting var surt; toiletbesøg kostede 10 kr. Der må de have tjent nogle gode penge, på de mange piger der stod i kø.
Vi mænd kunne gratis benytte et pissoir, men der kunne man ikke vaske hænder efter toilet besøg.
Så jeg købte en flaske vand, så jeg trods alt kunne skylle mine hænder.

Her kom jeg ud for en sjov hændelse, da jeg kom ud fra pissoir greb en pige pludselig fat i mig.
En ung og lækker tøs, hun ville danse med mig lige midt på plænen.
Den var jeg med på, hendes veninde filmede mens vi dansede. Så de to tøser har sikkert noget at grine ad idag.

Thomas, kvinden og jeg, gik hjem til vandrehjemmet igen efter midnat.
Her til morgen sluttede vi af med at spise morgenmad sammen, det er en lækker morgenbuffet de tilbyder.

Og kl.10 skulle vi være ude. Godt vi trods alt ikke drak så meget igår, så vi var i stand til at køre bil idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar