søndag den 19. maj 2019

WEEKEND PÅ VÆRTSHUS.

Sidder på et værtshus nær ved Gammelstrand, sang både Bjarne Liller og John Mogensen. Så nær var jeg ikke på Gammelstrand, men i denne Storbededags weekend, sad jeg på værtshus. 


I Fredags kunne Det lille Apotek i Struer fejre 13 års fødselsdag, eller rettere er det værtsparret som kunne fejre de nu har haft kroen i 13 år. For jeg tror nu nok at selve værtshuset, er mere end 40 år gammelt, Det lille Apotek har lagt oppe i Vestergade lige så længe jeg kan huske det.

Nok om det ! For jeg tænkte at hvis man skal have en hel eftermiddag og aften på Det lille Apotek, med øl til 15 kr., og livemusik, måtte jeg hellere se at få maven fyldt med god mad.
Derfor tog jeg ud til Dalle Valle i Holstebro, og fik Brunch. 

Så hjem med bilen og til fods op til Det lille Apotek.

Det blev en rigtig hyggelig eftermiddag og aften, i selskab med gode og festlige bekendtskaber.
Kl.17 fik vi lidt at spise, og kl.18 kom Preben og spillede op til fest.

Et par timer før midnat syntes jeg det var på tide at komme hjem, men slog lige et smut på Bubsi for at få en God nat bajer, og bestille en Taxa. 

Lørdag eftermiddag skulle jeg til Sprit Banko på Irish Pub i Vinderup, her kunne jeg ikke nå til Brunch nogle steder inden.

Jeg måtte tage det man kunne nå at få i Banegårds kiosken. Der har de de her gode lune deller, og så et pølsehorn.

Da toget kørte ind til Vinderup, kunne jeg se der stod en masse mennesker samlet ude på gaden, og Politiet holdt ved Nørregades Køkken / Hotel Vinderup. 

Da jeg var kommet af toget gik jeg forbi hotellet, og fik at vide at branden lige var udbrudt i køkkenet, det var en frituregryde der var væltet og gik ild i. De stod med håret i postkassen, fordi der skulle være Bryllup på Hotellet, og gæster og brudeparret var på vej.

Nu ligger Nørregades Køkken / Hotel Vinderup naboer til Irish Pub, og da jeg kom derind var der vild aktivitet.
Hotellet havde fået lov at rykke brylluppet ind på Irish Pub, men det gav også grå hår i hovedet her, da Pubben havde 2 arrangementer selv.
Sprit Banko om eftermiddag, og kl.20:00 ville der komme 20 personer som skulle holde en fødselsdagsfest.

Nu blev det kun bryllupsreceptionen der skulle holdes på pubben, og der skulle gøres plads til 168 gæster. Gudskelov var vejret så fint, at man også kunne dække op i gårdhaven. 

Sprit Banko blev i sagens natur aflyst, men fødselsdagsfesten om aftenen, kunne stadig afvikles som planlagt. 

Os der skulle have været til Sprit Banko, vi gik så længere hen ad gaden til værtshuset Den Gyldne Dame. Her var der ingen Sprit Banko, men vi fik alligevel en hyggelig eftermiddag. 

Når man sidder og drikker øl bliver man sulten. Jeg gik hen til Vinderups eneste pølsevogn; Grill Hytten.
Her fik jeg en Bøfsandwich. 

På vej tilbage til Den Gyldne Dame, var der en folkevandring fra Den Gyldne Dame til Irish Pub. Bryllupsgæsterne var taget videre, de havde fået lov at flytte festen ud til Sevel. 
Og så kunne vi andre få en hyggelig aften på Irish Pub, 
hvor jeg bl.a. fik smagt den nye Humle fra Carlsberg, det er sørme en god øl. 

Kl.20:00 ankom Fødselsdagsgæsterne i selskab med Fødselaren. 

Det skulle vise sig at være Vixen, den smukke forsanger i Ugler I Mosen.
Hun havde valgt at fejre sin fødselsdag på Irish Pub, og det er nu ikke så ringe at kende Vixen, for så får man jo lige et kram af Vestjyllands Rock Mamma. 
Vixen havde sine veninder med, hold nu bøtte, hvor er det nogle smukke tøser hun kender.

Men jeg kunne sgu godt mærke, at nu har man brugt to hele dage på at sidde på værtshus. Jeg trængte til at komme hjem og sagde, nu sætter jeg proppen i, for jeg vil nå toget til Struer kl.21:35.

Næste weekend bliver næsten alkoholfri, der har jeg tilmeldt mig en bustur til Skagen.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar