søndag den 26. maj 2019

FORÅRSTUR TIL SKAGEN.

For et par mdr. siden læste jeg en reklame i avisen fra Bæks Bus, at Lørdag d.25. Maj, kan man komme med på en tur til Skagen, jeg tænkte det er lige sagen og fik ringet og tilmeldt mig.
Så kom det pludselig til at gå op for mig, jamen hov ! Lørdag d.25. Maj, er der Kilen Rock i Struer, som jeg har købt billetter til. Jeg kiggede på Musikprogrammet for Kilen Rock og ku' se, at det først er hen ad aftenen dem jeg gerne vil opleve skal optræde, så mon ikke jeg kan nå at få begge oplevelser på en Lørdag ?

Kl. 6:50 kørte bussen fra Struer i går morges, vi var omkring 30 passagerer  og det sås tydeligt, at jeg var yngste deltager.
Vi kørte over Skive og ad landevejen der går ud til motorvejen til Aalborg, og ved den første rasteplads ved Monarch Himmerland skulle vi have rundstykker og kaffe. 

Der gik en masse unge mennesker festligt udklædt, chaufføren mente de nok holdt sidste skoledag. Men det skulle vise sig at være glade unge mennesker, som var op vej til Karneval i Aalborg.

Så de gamle gimper der var med i bussen de blev noget så pisse sure. For de her unge fyre stillede sig over til en hæk hvor de tissede.
Hvor kan jeg da ikke klare gamle sure kvinder, der mente at hvis bare Politiet ville komme forbi, så de her forfærdelige unge mennesker kunne blive slæbt i fængsel. 

Hvor Herre Bevar os, prøv nu lige at spise en tudekiks. Med så mange mennesker samlet på en gang på den rasteplads, betød det at alle toiletter var optaget, folk stod i lange køer. Så for at træde af på naturens vegne måtte man gøre det ude i naturen, naturligvis hvis folk står og pisser op ad en mur, et butiksvindue eller en bil, ville jeg også blive sur. Men når de står med deres tissemand inde i en busk, kan det sgu ikke bringe mit pis i kog. Og for øvrigt måtte jeg selv stille mig hen til en busk. 

Turen gik nu videre under Limfjords tunnelen og videre der op ad, gennem Frederikshavn, og så var vi ved det første mål.
Den Tilsandede Kirke.
Man kunne også få lov at komme ind i tårnet, det gad jeg ikke, nøjes blot med at få taget nogle billeder.

Nu kørte vi en tur gennem Skagen, fik set de små gader og havnen, og så ud til Grenen.

Der skulle vi med Sandormen helt ud hvor vi fik set Grenen.
Helt derud hvor Danmark for nogle ender og andre begynder, og i det gode forårsvejr der var, var det en okay oplevelse. 

Så med bussen ind til Skagen by, hvor vi så fik 3 timer på egen hånd.

Jeg gik om på havnen til De Røde Barakker, og ved Havnens Fiskehus var der sørme en ledig plads.
Jeg bestilte en Stjernekaster med 2 stegte rødspætter og en stor fadøl, det var lidt dyrt: 224 kr.
Men nu var man ude at solde, så pyt ! 
Og så var det skønt at kunne sidde der lige i solen, og nyde stemningen og synet af smukke tøser og flotte skibe. Og de fisk jeg fik at spise, nøj hvor var de gode. 

Bag efter gik jeg en tur gennem gågaden, der var nu ikke noget der kunne friste mig. Jeg ville dog gerne have en dessert oven på de gode fisk, 
Jeg fandt denne beskedne cafe, og her har de andet end is, de har også kage til kaffen.
Og det er nu lige det der er sagen, at kunne få kaffe til kagen når man er i Skagen. 
Det var en Cheesecake, jeg har nu aldrig fået ostekage før, da jeg lider af den frygt for at det skulle være en kage der smager som Gamle Ole.
Men denne Cheesecake smager slet ikke af ost, men er lækker cremet og så godt med chokolade på. 

Kl. 16:00 kørte bussen fra Skagen, og vi tog en anden rute hjem over.
Det var forbi Ørnereservatet og Hjørring, gennem Brovst, og ved Vejlerne holdt vi en pause.

Vejlerne er ellers et besøg værd, det er et stort fuglereservat, her kommer mange fuglearter forbi, nogle for at blive og andre for at spise inden turen går videre til de varme lande, hvis ikke de hellere vil op til kulden i Norge. 

Vores chauffør havde frisksmurte flutes som han havde hentet på et hotel i Skagen, dem skulle vi have at spise. Men nu var det varme vejr forsvundet, det var koldt og blæsende så det var ingen fornøjelse at skulle stå udendørs og spise sin mad. 

Efter kl.20, var vi tilbage i Struer.

Bussen kørte fra Struer Hallen, og det var også der jeg blev sat af igen. Og nu kunne jeg tage til Kilen Rock og havde endda taget billetten med, jeg var kørende i Den Bette Blå. Så jeg tog turen ned forbi Kilen Rock, men For Søren hvor var der koldt. Jeg droppede ideen med at tage til koncert, og så havde jeg en historie der skulle fortælles i Rygerkupeen, så jeg valgte at køre hjem til en hyggelig og afslappet Lørdag aften.

Men det var en hyggelig bustur til Skagen, og næstegang jeg tager med Bæks Busser på udflugt, bliver i min sommerferie. Tirsdag d.2. Juli, der går turen til Egeskov Slot på Fyn, den tur glæder jeg mig meget til. 













Ingen kommentarer:

Send en kommentar