tirsdag den 24. juli 2018

TIRSDAGS TUR TIL THYBORØN.

Hvor jeg dog ikke orker at lytte til dem der syntes at det er ved at være for meget af det gode med al den varme og sol, prøv at tænke på de sidste to år har vi haft møgvejr i sommeren hvor vi har brokket over det. Og tror nogen vi kan være lige så heldige til næste år, at få en sommer som i år ? Næppe ! Så det er sgu bare med at nyde det, og det gør jeg i fulde drag, nyder at sommeren 2018 ikke var forbi da jeg fik ferie, men fortsætter et par uger endnu.

I dag ville jeg på en Tirsdags Tur Til Thyborøn, men først skulle bilen tankes og vaskes.

Nu har jeg endelig fået kundekort til OK, jeg har ellers været trofast kunde hos Cirkel K (Statoil). Men det pisser mig fandeme af, at folk smider deres bil ved tankanlægget, og man tydeligt kan se det ikke er for at tanke benzin, men fordi de er inde og købe pølser.
Prøv at komme ind til Cirkel K om morgenen, så skal alle de der står foran dig have rundstykker, og de skal alle have dem smurt. Eller kom ind sidst på eftermiddagen, der skal folk have franske hotdogs, og der står kun en person bag disken til at betjene alle de mennesker. Så er det man spekulere på hvilke kunder Cirkel K nødigt ønsker at genere, er det dem der blot skal hælde brændstof på bilen, eller dem der skal æde ?
Så nu er jeg kunde hos OK, der var dog kø i morges ved bilvasken i Struer. Så kørte jeg ud til OK i Holstebro, den dyreste bilvask hos OK koster 149 kr., men mandag, tirsdag og onsdag, koster vasken kun 99 kr. Det sgu nemt, det er blot at bruge sit kundekort og så hæver de pengene på min konto den første i hver måned.

Og nu jeg var i Holstebro, kunne jeg køre omkring Guldbageren efter franskbrød.

Og så gik turen til Thyborøn, der kan man hvis man er modig komme med på Sælsafari.
Men man skal tøffe af sted i bette båd som denne, så skal jeg ikke nyde noget for jeg kan Æ' svømme. Og så vil jeg skide på at man får redningsvest på, så jeg bliver på land.

Det var ikke uden grund jeg var taget til Thyborøn i dag, der var nemlig International Marked.
Jeg var jo også i Thyborøn i Søndags for at opleve træskibene, og da havde jeg nogle med. Når man kun skal opleve en ting, har jeg ikke noget imod at have andre med. Men en dag som i dag hvor der er meget at opleve, orker jeg ikke at skulle trække rundt med andre, så vil jeg helst af sted alene, det er sgu meget nemmere. 

Det Internationale Marked er spændende at gå rundt og studere, det er boder med forskellige fødevarer fra mange Europæiske lande. Et par boder har også det her Street Food som f.eks. Fish & Chips, men den der hørm af sure fisk i sommervarmen vækkede ikke min appetit.
Gudskelov var der en Tysk bod med hele Tysklands Nationalret: Karrypølse, det vækkede min appetit. 

Min tur til Thyborøn sluttede jeg af i slikboden, Old Fashioned British Fudges.
Jeg købte en posefuld guf.
Så gik turen hjem til Struer igen, og jeg sluttede Tirsdagen af med at køre ud til Nørregades Køkken i Vinderup.

Her var Dagens Ret: Farserede Porre.

Jeg lykønskede Kromutter med det flotte indslag i TV Midt/Vest, og hun lo og fortalte, at dagen efter kom der en stor flok Norske turister på besøg som alle havde set indslaget i TV, og nu ville de have noget at spise.

Så sagde jeg til hende der kan du bare se, det var ikke helt dumt at være med i fjernsynet. Nej sagde hun, og så er det jo gratis reklame der når ud til mange mennesker.

Det var bestemt også noget lækkert mad i dag, to tykke Farserede Porre, og så den sovs nøj hvor var det god. Og så koster det kun 50 kr.

Nu vil jeg se om jeg kan få tid til at tage derud til Nørregades Køkken igen d.31. Juli, det er allerede på Tirsdag, der er Dagens Ret: Kylling i Karry. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar