fredag den 27. juli 2018

FREDELIG FREDAG.

Jeg kørte en tur til Jegindø, hvor borgerne har arrangeret øens første Festival.

De kunne jo ikke ønske et bedre vejr, sol fra en skyfri himmel og temperatur som i Spanien. Men man kunne godt mærke, det mest er en fest for de lokale.

Ernst Trillingsgaard holdt åbningstalen, hvor han fortalte at han er født og opvokset på Jegindø. Han fortalte de unge mennesker, at selv om man er født på en lille ø kan man sagtens blive til noget stort.
Desværre var der bare ingen unge mennesker til denne Festival, nu var musikken heller ikke noget der henvender sig til det unge publikum. Det er der ikke noget i vejen med, men så skal Jegindø Festivalen slå sig op på og målrette sig efter, at være en Festival for det modne publikum, det grå guld, og dem hvor børnene er fløjet fra reden. Så vil jeg tro, de godt kan nå ud til et større publikum end blot de lokale øboer. 

Da jeg havde hørt Ernst Trillingsgaard, kørte jeg hjem igen.

Jeg kunne se at Nørregades Køkken i Vinderup, havde Dansk bøf med bløde løg, som Dagens Ret.

Jeg tog toget derud og det var ikke nogen skuffelse, men en virkelig god bøf.

Bagefter kunne jeg nå en øl på Irish Pub, her var der en rigtig god stemning. Værtinden fortalte at til efteråret kommer der gang i nogle gode fester på Irish Pub: Bl.a. 80/90 festen, Oktoberfest, Julefrokost, og så finder de en lørdag hvor de arrangere Portvinsbanko. 
Jeg kunne lige nå at smage en drink; En Matador Mix, og en øl mere.
For jeg skulle hjem til Struer.
Jeg ville opleve den der Blodmåne, og satte mig på Havnen i Struer, men der var nu ikke noget at se andet end en smuk solnedgang.
Så jeg tog over på Bubsi og fik en god nat bajer, og så tog jeg hjem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar