tirsdag den 31. juli 2018

NU ER JEG ORGANDONOR.

Jeg har ofte tænkt på, hvis man en dag kom ud for en alvorlig ulykke eller bliver ramt af en sygdom der kun kan kureres hvis jeg kan få et andet menneskes organ.
Er det så ikke forkert hvis man gerne vil modtage en anden persons organer, men nægter at andre må få mine organer den dag jeg ikke længere er i live ?

Fornylig fik jeg et nyt sygesikringskort (det gule), og der fulgte folderen om Organdonor med.
Jeg har læst folderen grundigt og overvejet situationen, og har  truffet min beslutning. Jeg har nu underskrevet begge kort, både det der skal sendes ind og det jeg skal have på mig, så er ingen i tvivl, den dag det bliver nødvendigt. 

Så er 1000 kr. spørgsmålet bare, om mine organer overhovedet kan bruges ? Jeg lider af Astma, og har aldrig levet det sunde liv. Og jeg nægter at lave om på min livsstil blot for at holde mine organer friske og sunde, man lever nu engang kun en gang, hvorfor skulle man lade sig indhegne når man kan være fri ?
Og jeg gider ikke at skulle have et madpoliti til at bestemme hvad jeg må spise og drikke, jeg spiser og drikker som det passer mig, Basta !

For 6 år siden holdt jeg op med at ryge, og det kan jeg klart mærke er et kæmpe plus. Min Astasygdom er der stadig og den slipper jeg aldrig af med, men det er længe siden jeg har haft alvorlige anfald, og det skyldes jeg ikke længere ryger. 

Jeg er i den heldige situation at der er ingen der bestemmer over mine organer, og skal træffe beslutninger om hvad der skal ske med dem den dag jeg går bort. For jeg har ingen familie, der er kun mig til at træffe den afgørelse, og det har jeg så gjort nu mens jeg stadig lever.

Jeg må ærligt tilstå at jeg går med den tanke at den dag jeg er død, tror jeg sgu ikke der kommer nogen til min bisættelse, hvem skulle det være ?

Det er også derfor det næste jeg skal tage mig sammen til, er at få lavet et testamente. 
Det var min bankrådgiver der gjorde mig opmærksom på dette, han spurgte om hvem der skal arve mig i tilfælde af jeg dør.
Det har jeg sådan set ikke tænkt over, og der forklare han mig, at min livsforsikring bliver udbetalt til dem der skal arve mig, er der ingen bliver pengene udbetalt alligevel, men så ryger de i statskassen, og det gør alt jeg har af værdi. 
Det syntes jeg er træls fordi jeg har tænkt mig, at Julemærkefonden skulle arve mine penge. Og det er netop derfor jeg skal få lavet testamente, så det står skrevet at Julemærkefonden er de eneste arvinger.

Ligeledes skal der stå i testamentet hvad der skal ske med mit liv på de sociale medier, hvad skal der ske med min profil på Facebook og på Twitter, og min blog Rygerkupeen ?
Den dag jeg er væk og ligger under mulden, sletter de bare min Twitterprofil, men Facebook profilen må nu gerne stadig eksistere, og ligeledes skal Rygerkupeen altid være tilgængelig, så folk kan læse om den gang jeg levede. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar