fredag den 5. april 2024

25 ÅRS JUBILÆUM HOS 3F, OG EN TUR HOS LÆGEN.

Jeg fik fornylig et brev fra 3F i Holstebro, hvor jeg blev inviteret med til deres Generalforsamling, i anledningen af, jeg har 25 ÅRS JUBILÆUM hos 3F.

Arrangementet skulle foregå på UCH på Døesvej i Holstebro, Onsdag d. 3. April. Passer mig vældig fin, da jeg holder ferie i uge 14.

I Onsdags tog jeg toget til Holstebro, og en Taxa ud til UCH.

Kl.18 skulle vi spise, og derefter var der overrækkelse af gave, både til dem som har 25 års jubilæum, og dem som har 40 års jubilæum.

Man kunne vælge mellem flere forskellige gave, bl.a. et knivsæt, men det har jeg ingen brug for.

Jeg valgte ham her, en KAY BOJESEN PANDA BJØRN.

Bagefter var der Generalforsamling, må nok sige, det var en tør omgang at komme igennem. Var det ikke fordi jeg var der i anledning af mit jubilæum i  3F, var jeg ikke mødt op.

Men jeg må holde med de fleste i, at hvis 3F ikke skal tabe medlemmer til de gule fagforeninger, bliver de nød til at gøre sig mere synlig.

En kollega som skulle til Vinderup, tilbød at køre mig til Struer.

Torsdag blev en rolig dag, dog ikke uden et problem. Jeg skulle betale penge tilbage i SKAT, og valgte at ringe til dem, for at gøre det korrekt. Jeg skulle af med 1700 kr. , og så kunne hun allerede se nu, at til næste år vil jeg også få et smæk. Men vil gerne hjælpe mig med at udfylde mit forskudsskema, jeg skal blot ringe igen. På Mandag har jeg min sidste ferie dag, der regner jeg med at få det klaret.

Så syntes jeg godt nok jeg trængte til noget lækkert, så jeg tog i LØVBJERG , og hentede Smørrebrød.

I dag Fredag skulle jeg til læge kl.9:30, til det ½ årlige eftersyn.

Det er omme på Havnen, min læge har til huse.

Det var kontrol af mit Diabetes og Astma, det går udmærket, Jeg forklarede dog, at jeg tydeligt kan mærke en forskel, om jeg er på arbejde og om jeg holder fri, med hensyn til mit Diabetes.

En god NYHED: Sidst jeg var hos lægen vejede jeg 90 kilo. Jeg har tabt mig, vejer nu kun 84 kilo.

Når jeg går på arbejde, spiser jeg morgenmad kl.1 om natten, og har 3 stykker mad med, men min krop fortæller jeg er sulten, og det giver nogle problemer.

Men nu hvor jeg holder fri, spiser jeg morgenmad kl.6 om morgenen, frokost omkring kl.12 og aftensmad kl.16. Er der noget godt i fjernsynet om aftenen, tillader jeg mig at nyde en Flødebolle, og i weekenden går jeg i byen og drikker nogle øl. Der har jeg ingen problemer overhovedet med mit Diabetes.

Min læge forklarede at Diabetes påvirkes af stress, og når man har mange tunge løft. Og det er det der er i vejen, når man står og hænger kyllinger op, har man mange tunge løft, og der er stress. Og i pausen har man ikke tid til at sætte sig roligt ned, og have tid til at spise sin mad. På papiret har vi 15 minutters pause,  men man skal bruge pausen på, at komme fra sin plads og til kantinen, og du skal bruge pausen på at komme fra kantinen og tilbage til din plads, så i realiteten har man højest 5 minutter til at spise sin mad.

Når jeg holder fri, nyder jeg at have tid til at kunne spise min mad roligt. Og der mærker jeg en tydelig forskel på, hvordan mit Diabetes påvirkes. Når jeg holder fri, har jeg ingen bøvl med mit Diabetes, men det har jeg, når jeg er på arbejde.

I eftermiddag kørte jeg en tur ned i byen,, der er jo OPEN BY NIGHT i Struer. Der var ingen mennesker i gågaden, det tror jo pokker med det møgvejr, ingen orker at gå rundt i regnvejr.

Men henne hos MR.

fandt jeg denne Polotrøje. De har i anledningen af Open By Night tilbud på Polotrøjer fra TOMMY HILFIGER kun 600 kr.