mandag den 2. oktober 2023

ØLKAGE OG SPRIT BANKO, PÅ CENTER PUBBEN

 

Jeg tror det var i Fredags det blev offentligt gjort på Facebook, hvad vi skulle have at spise om Søndagen på CENTER PUBBEN i Struer.

Menuen var : Gryderet, og til dessert ØLKAGE. Hvad Hulen er en Ølkage, spurgte jeg ?

Det er en Sønderjysk kage man smører smør på, fik jeg at vide, det ville jeg da glæde mig til at smage.


Det blev Søndag ( I GÅR )

Jeg tog ned på CENTER PUBBEN ved spisetid, og så kunne man nå en øl inden maden kom på bordet.


Først Hovedretten, Gryderet. Med masser af gode krydderier, der varmer i en kold tid.

Der næst, Desserten. Jeg var ikke ene om ikke at vide, hvad en Ølkage er. Der var flere som stillede spørgsmålet, jamen den står ovre på Dessert bordet, så smag på den.



Det eneste tidspunkt jeg er i Sønderjylland, er når man er på bustur over grænsen. Så jeg har aldrig set sådan en kage før, eller smagt den. Jeg var urolig for om den kunne være klæg inden i, og ville derfor smøre et ekstra lag smør på, for så glider den jo nok nemmere ned.

Hvor er det en fornøjelse at blive præsenteret for noget man aldrig har smagt, og så opdage at en ØLKAGE er en lækker dessert. 

Den var overhovedet ikke klæg, men let og luftig inden i, med en sprød skorpe. Og Julekrydderierne, gav den gode smag.


Og så er SPRIT BANKO genindført, og det passer jo perfekt på en Søndag eftermiddag.

Men hold nu kæft hvor er det sur røv , at sidde og mangle en eller to numre, og så er det alle de andre der råber "BANKO". Og nogle vandt endda flere gange, både på række og fuld plade. Jeg vandt aldrig en skid.

Så må jeg håbe heldet er med mig på Søndag, hvor jeg indfinder mig igen.

De eneste Søndage jeg ikke kan deltage i Sprit Banko, er når der er FORMEL 1 i fjernsynet, det vil jeg hjem og se. Ellers deltager jeg de fleste Søndage.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar