tirsdag den 9. maj 2023

SOMMER SHOPPING I HERNING CENTRET

 

Jeg går og holder ferie i denne uge, og tænkte, hvad skal jeg dog bruge sådan en Tirsdag til ?

Jeg trænger til et par nye sko uden snørebånd, og måske nogle pæne trøjer nu det bliver sommer. Det kan godt være jeg kunne gøre min handel i Struer, men det er der ikke meget udflugt over, jeg valgte at tage en tur til HERNING CENTRET. 


Kl.9:32 var det afgang med toget kl.10:25 kunne jeg stige af i Herning. Kl.10:55 kørte BUS NR.7 ud til Herning Centret, der havde jeg også fået rigeligt opera.

Hvis du aldrig har prøvet at stå af på Herning Banegård, må du ikke bliver overrasket over der spilles OPERAMUSIK, og det er for fuld styrke. De fleste ægtemænd vil jo nok sige, at sådan lyder konen sgu også, når han kommer hjem fra arbejde. Men når man har hørt på det i 25 minutter, bliver man glad for at se bussen, endelig kan man slippe væk.

Ude ved Herning Centret bliver man losset af bussen ovre ved Østergaards Hotel, så kan man enten gå hen og gå over ved Fodgængerfeltet, eller undergangen ved Østergaards Hotel.


Jeg kan ikke lade være med at tænke på de gangbesværede, for der er Fandeme langt fra bussen og hen til fodgængerfeltet, og henne ved fodgængerfeltet skal man gå over en 4 sporet vej. Vælger man undergangen, skal man ned ad nogle meget stejle trapper der bestemt ikke er venligt indrettet til gangbesværede. 

I Herning Centret valgte jeg, at begynde med at spise. Ved Kina Buffeten var der som altid, mange mennesker. Jeg gik helt ned i bunden af Centeret, nede ved NORMAL butikken. Der ligger der en Thai restaurant, her kommer der ikke så mange mennesker så det er hurtigt at komme til ved buffeten. 

Om folk bliver forskrækket over restauranten hedder : DET GRØNNE HJØRNE er muligt ? Jo her er masser af frisk frugt og grøntsager så man kan mixe sig en herlig salat, men der er altså også kød på menuen, mest kylling, men også en enkelt bakke med oksekød og lidt fisk.


Det er noget virkelig lækker mad, og den sovs er dejlig krydret, og man kan få en softice (fadøl) til sin mad. 

Og nu var tiden inde til at shoppe, I kan se i mit billedgalleri på Facebook, hvad jeg fik købt. Her vil jeg dog lige fremhæve, det første sted jeg fik handlet.

I Herning Centret er der 3 skobutikker, hvis man undlader at tælle sportsbutikkerne med. De tre butikker er : SKORINGEN, PAWSKO, og SKECHERS. 

Det var i Skechers jeg købte fodtøj. 


Jeg sagde til ekspedienten, at jeg trænger til et par nye sko uden snørebånd. Jeg er blevet inspireret af TV-reklamerne for Skechers, lad mig prøve et par.

De her grå sko passer perfekt, ikke kun på mine fødder, men også til alt mit tøj. De var ikke så dyre, så jeg sagde til hende, jeg trænger også til et par nye sandaler.


Der var disse militærgrønne sandaler, så jeg kom samlet af med 1700 kr., er det så galt ?

Jeg har sgu sko herhjemme uden snørebånd og et par sandaler ligeså, men de er alle gamle og ser noget slidt ud. Er udmærket til hverdags brug, men når man går i byen i weekenden, vil man da gerne se lidt pæn ud. Derfor var der et behov jeg nu har fået udfyldt, for nyt fodtøj til pæn brug.

Og så fik jeg også købt en sommerjakke, en skjorte og 2 T-shirts. 


Til slut satte jeg mig hos ESPRESSO HOUSE, hvor jeg fik en kop kaffe og en kage, og tid til at tælle hvad jeg havde af penge tilbage. Lad mig sige det således, der er sørme råd til endnu en indkøbstur, mon ikke det kunne nås inden sommeren er forbi ?

Hjemturen gik glat, bus og togtider passede så godt sammen, at jeg slap for mere Opera. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar