søndag den 20. oktober 2019

HØNSEGÅRDEN TOG OS MED TIL POETZSCH.

Lørdag morgen (I GÅR) stod jeg op kl. 4:30, da jeg skulle med vores Personaleforening Hønsegården, på en Tysklandstur. 
Ganske vist kørte bussen først kl. 7:45, men alligevel, tiden kan nu snart rende fra én. 

Da bussen ankom til Struer, havde den først været i Skive og i Vinderup og samle folk op, og nu skulle vi til Holstebro og have de sidste med. 
Knapt var vi nået ud af Holstebro, før der blev knappet op for en morgen bajer, en bajer smager nu godt kl. 8 om morgenen. Men det blev kun til den ene, som vi alle var enige om, er det ikke underholdene at rende rundt i de Tyske butikker med en bøh-mand på. Så hellere vente med at feste, til hjemturen. 
I Vejle holdt vi ind på en rasteplads, så var der rundstykker og morgenkaffe, og en lille én til halsen. 

Ved 11-tiden var vi fremme ved målet, Poetzsch i Padborg. Og så havde vi ellers til kl. 14 at handle i, dejlig god tid. 
Selv om vi var ved Poetzsch og lige over for Otto Duborg, var det ikke nok for pigerne. Næ nej, de skulle om til nogle butikker der lå længere væk. Dem gad jeg sgu ikke at følges med, jeg skulle alligevel ikke have handlet så meget. Så da de fes af sted, blev jeg ved Poetzsch. 
Jeg kan nu så godt li', at tøffe rundt i mit eget tempo.

Vi kunne alle få lov at købe 12 kasser øl eller sodavand hver, men det orker jeg ikke at slæbe på. Og sprut i større mængder har jeg ikke det store behov for, mit barskab er fyldt op.
For jeg har aldrig gæster, så jeg får aldrig mit barskab tømt.
Jeg fik købt denne ene flaske fordi Små Konger er min favorit shot, og så koster den kun 69 kr. 
Jeg regner nu hverken med jeg får flasken åbnet og tømt, men det er en flot flaske, der pynter som borddekoration.
Så fik jeg købt en Julekalender, 

                                        og Nutella.

hele 1000 g , så der burde være til mange franskbrødsmadder. 

Normalt når Hønsegården tager os med på den årlige indkøbstur til Tyskland, plejer vi at køre til den grænseovergang der ligger omme bag ved Tønder. For der ligger Fleggaard, en lille skod butik hvor der er vanskelig at komme rundt, hvis der er for mange kunder i butikken.
Men så er der også Fakta og Knalde Calle, hvor der er lidt mere plads. 
Men toiletforholdende er kritisable, og når man er færdig med at handle og har tid til overs. Kan man ikke få noget særligt at spise, og man kan heller ikke købe en øl og finde sted hvor man lige kan sætte sig. 

Her må jeg sige, at der opfylder Poetzsch alle de behov der skal til, for at skabe den vellykkede indkøbstur til Tyskland.
For det er en dejlig stor butik med masser af plads, og her er ikke kun en kasse åben, alle kasser er åbne så man ikke står længe i kø. Er Poetzsch ikke nok, ligger Duborg lige over for, der også er en stor butik. 

Her er både fine og rene toiletter, og hele 5 spisesteder. 
Og så er der en hyggekrog hvor man kan sætte sig og nyde en øl, eller Rom & Cola på dåse.
Kl. 14 rullede vi hjemover igen, der var noget munterhed i bussen.
Ved Vejle gjorde vi et stop, hvor herligt, her kunne man få noget at spise, så skulle man da ikke bekymre sig om det når man kom hjem. 
Vi var i Struer kl. 17.

Min plan for Lørdag aften var jeg ikke skulle i byen, for der var en masse godt i fjernsynet: Danmark har Talent, og DMA 2019.
Men jeg fik ikke set ret meget af Danmark har Talent, før jeg gik i seng.
I ugens løb har jeg haft det Ad H. Til med mit Astma, og det sætter nogle spor når man ikke kan trække vejret ordenligt. Derfor trængte jeg til at komme tidligt til ro, og få en god nats søvn.

På Fredag har jeg en fridag, da jeg har en aftale med min læge om, at der skal jeg have en Astma undersøgelse. Det tror jeg er tiltrængt, at få fundet ud af om jeg skal have noget bedre medicin. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar