lørdag den 19. november 2022

& NU HAR JEG 3 UGERS FERIE

 

FORDI det er på Mandag jeg har Fødselsdag, & FORDI jeg nu holder 3 ugers ferie, var det i går Fredag jeg havde kager med til mine kollegaer. 

Vi har det nu så godt sammen, os i den RØDE STUE, på HK Scan i Vinderup, altså os som arbejder i Slagteriet. Når man kan fejre sin fødselsdag giver man kager til sine kollegaer, og det behøver ikke at være de dyre Lagkager fra en Bager, det behøver blot at være, de kager man køber i et Supermarked. Så jeg var i Løvbjerg og købe kager, som jeg havde med Fredag morgen.


Så det blev sådan set en vældig hyggelig dag på arbejde, der desværre fik en øv afslutning. Hvis alt havde kørt som det skulle, kunne vi have fået fyraften allerede kl.11, hvilket passede godt med de aftaler jeg havde om eftermiddagen. Men de skide lastbiler der kommer med kyllingerne, skulle vi vente på, den sidste kom først kl.12.30, så vi fik først fyraften kl.13:15.

Sådan noget pis, og så på en Fredag. Og inden man er hjemme er klokken gået hen og blevet 14, og jeg havde en aftale med Krofatter på Det lille Apotek. Om at jeg skulle komme derop efter fyraften, da vi lige skulle have de sidste brikker lagt på plads, til min Fødselsdagsfest på Mandag. 

Jeg skrev til ham, at vi først lige har fået Fyraften, så jeg kom senere end aftalt op på Det lille Apotek. Han skrev han tog hjem, straks hans afløser mødte ind.

Jeg skyndte mig hjem, komme i bad og så ud af døren igen. Jeg havde ellers planlagt jeg skulle nå at få noget at spise inden jeg tog på værtshus, det kunne jeg slet ikke nå. Derfor tog jeg altså, på værtshus på tom mave. 


Jeg nåede ind ad døren, inden Krofatter tog hjem. Og nu er de sidste brikker lagt på plads, og derfor lyder det som følger:

MANDAG D.21.NOVEMBER, fejre jeg min 60 års Fødselsdag på Det lille Apotek i Struer i tidsrummet 9-11. 

Jeg giver Rundstykker og en stang Wienerbrød, samt øl, og hvis folk ønsker det, en Morgenbitter.

Og vi bliver 15 mennesker til min fest, så det skal sgu nok gå. Og jeg er da helt sikker på, vi får en skide sjov Mandag morgen, på Det lille Apotek i Struer.

Det var Kromutter som afløste Krofatter, som nu kunne holde Fyraften. Det var så min mening, at jeg så ville ud og have noget at spise, men klokken var nu 16, og tid til øl til 10 kr. i 2 timer, og nogle gav en omgang øl, så syntes jeg også, at jeg måtte give en omgang øl.

Så jeg blev, men holdt mig til kun at drikke øl. Kromutter fortalte om den nye version af Irsk Kaffe, hvor man i stedet for Whisky, bruger den mørke Kaptajn Morgan Rom, jeg havde godt nok lyst til at smage den, men på tom mave dur det ikke at drikke stærk spiritus. Man kan sagtens drikke øl på tom mave og så længe man holder sig til øl, kører det. Men jeg var klar over hvis jeg hælder en Kaptajn Morgan Rom med puddersukker og flødeskum på toppen ned i min tomme mave, ja så ringer Ulrik ude fra den store telefon. 

Så den nye version af Irsk Kaffe, venter jeg med at smage til på Mandag, og der skal den helt sikkert smages. 

Kl.19 var tiden inde til at tage hjem, og få noget at spise. Og da der ikke var noget i fjernsynet, kunne jeg gå tidligt i seng.

Men nu har jeg 3 UGERS FERIE, det skal bare nydes. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar