lørdag den 15. oktober 2016

MED FÆRGEN TIL FUR.

Sidst jeg kørte ombord på færgen til Fur, var det i denne her.
I et festligt humør og selskab med mine herlige venner.
I går lørdag kørte jeg ombord på færgen, i min egen bil.
Og jeg var alene afsted.
Årsagen var, at i hele oktober måned er det gratis at sejle med Fur færgen både tur/retur, så jeg tænkte, at så vil jeg have en udflugt til øen der ligger i Limfjorden.
I børnenes efterårsferie er det også gratis at sejle med Fur færgen, så har I ikke lagt nogle slagplaner for hvad I vil opleve i ferien, vil jeg anbefalde jer at tage på en endags tur til Fur.

På øen er der rigtig meget at opleve for både voksne og børn, og så er der hyggeligt på øen. Blandt andet fordi man ikke må have travlt i trafikken, på hele øen må man kun køre 50 km/t, og på de mange grusveje er højeste hastighed 30 km/t.
Når det ikke skal gå så stærkt betyder det, at hvis man pludselig skulle få øje på noget man gerne lige vil se nærmere på, eller fotografere. Jamen så standser man bare op.

Jeg kørte hjemmefra så jeg var der ved 10-tiden, og da jeg kørte fra borde lagde jeg ud med at køre en runde på øen.
På de små gader og smalle veje, og ud af grusvejene. Og fik set flere af øens mange seværdigheder, bl.a. Bette Jens's Hyw.
Jeg var også omkring campingpladsen og Fur Bryghus, men min frokost spiste jeg på Fur Færgekro.
Kroen har et udmærket spisekort, hvor man f.eks. kan vælge et stjerneskud med en kogt og en stegt fiskefilet til 95 kr.
Den fås også som en stjernekaster til 110 kr., hvor man bliver fri for den kogte fisk, og får så tilgengæld to stegte. Det var det jeg valgte.
Jeg tror så bare ikke fiskene er smørstegte, for der gik ikke længe fra jeg bestilte min stjernekaster til jeg fik den serveret.
Men den smagte udmærket.

Desserten ventede jeg med til jeg kom hen på
CAFE HERRENS MARK.
Det sted må I ikke snyde jer selv for at besøge, her får man nogle virkelig lækre nybagte pandekager til en fornuftig pris.
Mens man spiser sine pandekager, har man fra sin plads i cafeen vel nok den smukkeste udsigt over hele Fur. Nu var der et værre blæsevejr og grå skyer, så man kunne ikke se så langt, men i helt klart vejr kan man kigger over til Himmerland.
Omme i cafeens have ligger Mandemuseet, kvinder må gerne se museet men de har bare at holde bøtte. Her er en munter samling af alt det vi mænd holder af.
I øvrigt tilbyder cafeen også Bed & Breakfast, ikke her i vinterperioden. Det er kun om sommeren.
læs meget mere på:

Nu havde jeg fået set det jeg ville, der er dog meget mere at se på Fur, men det vil jeg nu vente med til en dejlig varm sommerdag.

På hjemvejen tænkte jeg, at jeg sgu ikke orker og skal hjem og lave mad. Derfor kørte jeg ud til Benta's Cafeteria på den anden side af Skive.
Der var dagens ret: Bøf med bløde løg kartofler og en dejlig brun sovs.
En herlig måde at afslutte en hyggelig lørdags udflugt på.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar