lørdag den 18. juli 2015

VORBASSE HESTEMARKED.

Så er min sommerferie forbi, og jeg syntes ferien skulle afsluttes med en festlig udflugt.

Derfor stod jeg op ved 6-tiden i morges, og gjorde mig klar til at tage afsted til:
Det tager et par timer at køre til Vorbasse, og jeg var glad for jeg var kørt hjemmefra så tidligt. For jeg nåede frem før det store ryk ind, så jeg kunne nemt få en P-plads. Ganskevist lidt uden for byen, hvor det koster 40 kr. at parkere.

Jeg fandt om til byens bager der har til huse, et mel kast fra Vorbasse s berømte krigshavn.

I år fik jeg så oplevet begge de store Kræmmermarkeder, både den i Hjallerup og den i Vorbasse.
Og jeg bliver nød til at fortælle det som det er, kræmmermarkedet i Hjallerup, kan slet ikke måle sig med Vorbasse.
Hjallerup er kedelig fordi alle deres boder stort set har de samme varer, i Vorbasse er der endnu flere boder, og de har mange forskellige varer. Og det er jo sådan det skal være, for hvis de vil have folk til at åbne deres tegnebøger, må de have nogle varer man gerne vil have med sig hjem. Og det har de, mange sjove ting man ikke kan finde andre steder, end på markedet i Vorbasse.
Jeg gjorde et par gode handler.

Disse 2 barspejle 150 kr. pr. stk.
Og så fandt jeg endelig den Volvo jeg længe har været på udkig efter, en Volvo 544, 450 kr. 
Både den og spejlene vil pynte flot i min stue.
I boden hvor jeg købte Volvoen havde de denne frække papegøje der desværre ikke var til salg. Kæft den var sjov og som den da kunne drille publikum.

Og hos skiltemageren fik jeg lavet dette skilt:
Lars Lummer, jeg fortalte ham, at det hedder jeg inde på Scor.dk.

Imens han lavede mit skilt, kunne jeg spise min frokost.

Sikke mange mennesker der nu var kommet, og jeg kunne hører på dem de havde holdt i kø i et par timer. Der syntes jeg, at jeg havde set det jeg skulle og tænkte, at så vil jeg stikke hjem ad inden køen går den anden vej.

Og her var jeg glad for parkede uden for byen, for inde i byen var det ren kaos med biler i kø i alle retninger. Den kø slap jeg for, og kunne kører roligt hjem over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar