onsdag den 30. juli 2014

AQUA I SILKEBORG

Jeg har godt nok skrevet på Facebook, at hele uge 31 skulle gå med tøjvask, det gjorde jeg i mandags og igår tirsdag. Idag lod jeg vasketøjet ligge, og på en lille udflugt.

Min tur gik til AQUA i Silkeborg.
www.visitaqua.dk

Det koster 140 kr. i entre, det er sgu ikke noget at faldet i vandet over. For her kan du sagtens få et par timer til at gå, og har man en interesse for at sætte sig ind i tingene, finder man ud af det faktisk er meget rart at gå alene rundt i Aqua.
For der er mange skilte at læse, hvor du får en viden om dyrene du kan se/møde i Aqua, og så historien om Gudenåen.

 Indendørs er der de store akvarier, hvor man kan studere fisk, og de insekter der lever ved vandet.

Så kan man gå en tur udendørs, hvor man blandt andet kan møde disse charmetrolde:
De nysgerrige vaskebjørne er ikke til at stå for.
Og så kan man møde storken.
Så går man indendørs igen, og fortsætter op på 2.etage, hvor ham her tager imod.
Han er så heldigvis ikke levende, men det er de dyr man kan møde på anden etage.
Krybdyrene, og slangerne.




Da jeg havde set det jeg ville, kørte jeg ind til gågaden.
Her ligger der en lille hyggelig Thai-Restaurant, hvor jeg fik gris i karry.
En herlig rød karry med masser af smag, så det var rart at kunne slukke tørsten i en iskold cola.

Derefter tog jeg mig tid til at gå en tur i Silkeborgs gågade, de har mange spændende forretninger, bl.a. et glaspusteri. Det er ikke helt billige varer, men når de selv producere alle deres varer helt fra bunden og til det færdige resultat, forstår man godt de priser.

Og så kom jeg til at købe en ny skjorte, kom lige forbi en forretning hvor denne skjorte var på tilbud.

Kun 200 kr. Så har man lidt pænt at tage på til efteråret.

Så var det hjemad igen, hjem til endnu en omgang tøjvask.
Så mangler jeg lige den sidste bunke som jeg tager imorgen tidlig. Og så er jeg langt om længe kommet helt til bunds i vasketøjskurven, hvilket betyder jeg kan holde helt fri i næste uge, uge 32, som er min sidste ferieuge.
Og i uge 32, vil jeg ud og have en fed oplevelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar